Honnan olvasnak:



Le lesztek figyuzva!!!

Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

A zsidók most Jézust reklámozzák! Ti értiTEK?

BelföldIlyeneket osztogatnak judapesten a hibridek. Nem perverz? A mocskos kis köpönyegforgató g.cik. Ezek is meglengyelesedtek?

Hozzászólások

299 #20 i_gazember
- 2016-11-23 12:03
Imre! Mûvelni? Az a kert, a szõlõ, na meg az asszony. Mindenbõl éppen annyi, ami elég.
A többi elfoglaltság. :)
2 #21 gerry
- 2016-11-23 14:58
i_gazember - az a baj, hogy ez nem így müködik.

Amit te tudsz azt használod, helyed és infrastruktúrád van hozzá, megtanultad és alkalmazod ezt a tudást. Jól érzed magad ha nem akarnak megfojtani azzal ami nem a te dolgod.

A kert, a szõlõ... na meg az asszony.

Aztán a gyerek... aki természetbõl követel és te természetbõl megadod neki amit tudsz...

Ameddig gyerek és ezt a kánaánt ismeri amit te megteremtettél neki rendben is a dolog.

De egyszer eljön a nap, akár szeretnéd akár nem amikor kitárul a világ és vándorbottal a kezében, hamubasült pogácsával a tarsolyában elindul gyermeked megismerni a nagyvilágot...
Ha akarod, ha nem.
Szemedben könnyekkel figyeled ahogy eltávolodik a szülõi háztól és eltünik a távolban.

......................................

A fiú tudta, hogy szülei addig fognak ott állni ameddig látják õt ahogy eltünik a szürke út maga mögött felvert porában, de nem mert hátranézni, mert félt, hogy visszarohan és elveszti minden erejét. Félt de kíváncsi is volt mi van elõtte. Mindent amit ismert, szeretett, maga mögött hagyott. De nem bírt maradni. A napok egymásutánja, a megszokás, a túlontúl ismert közeli erdõ, a rét, apja és anyja gondterhes, de szeretõ arca, kutyája ugdándozása és a három macska hízelgése amikor megjöttek a tehenekkel, behajtották azokat az istállóba, megfejték azokat majd lepucoltak, lemostak mindent, ... az esték néha tavasszal nyáron meleg és holdfényes máskor esõs, szürke, vagy havas és hideg egymásutánjai már évek óta csapdába zárta napjait. Létezik egy másik világ, egy nagyobb, egy viharosabb, félelmetesebb, ragyogóbb, egy világ ahol zene szól, ahol emberek tömegei szeretnek szenvednek, harcolnak, sírnak és nevetnek... egy világ amelyik fényben fürdik és csillog, a világ amelyik befogad, kényeztet, vagy istenek közé emel ha megérdemled... egy világ ami maga az élet.
A fiú visszagondol a szüleire, a szeretõ otthonra ami lassan már a múltba süllyed miközben megérzi maga elõtt a nagyváros elsõ szívdobbanásait, meglátja annak felhõben visszaverõdõdõ elsõ esti fénysugarait.

.............................

A "hamubasült pogácsa" régesrég elfogyott.

Párizs, Moszkva, Budapest, Peking, New York, Miláno, Isztambul, L.A. London, Seattle, Zürich, Bern, München, Bécs, Amszterdam, Prága, Bukarest, ... soroljam tovább? Ugye van elég?

Mit szeretnél ma enni: Kinait, Oroszt, Franciát, Mongolt esetleg Magyar gulyást vagy Olasz makarónit? Japán avagy Indonéz a kedvenced? Vietnámi kifözde, Jugoszláv Scsevapcsicsa kell vagy disznótorosra vágysz? Vendéglõ a világ közepén... pont ott ahol te is élsz vagy két sarokkal odébb.
Házhoz kapod amit kívánsz. Milliók és köztük te, aki elment valamikor valahonnan és megérkezett valahova.
Az élet itt kezdõdik, és itt kell helyt állni.

A világ óriási...
Emberek és életek mindenhol.
Emlékek és jelenek mindenhol.

...élet ... életút ... az út végén a halál.
60 - 80 év.

A városok már évszázadok óta léteznek.
Müködnek.
Jól rosszul de emberek milliárdjai éltek 's haltak ott.

A falvak, tanyák, már évezredek óta ott vannak ahova Isten - vagy valami amire azt mondják - odairányította az ott élõket. A nap, a hold a csillagok az égen, és a föld mindennek a közepén évmilliók óta létezik... emberektõl, tõlünk függetlenül. Ja, hogy nem is a világmindenség közepe? Lehet. Nekünk embereknek viszont az. Létezésünk középpontja.

"Idõszámításunk" szerint (csacska emberiség - mihez képest?) ...

Talán fogalmazzuk úgy; "napjainkban". Nem igazán jó, de megteszi. Talán az lenne az igazi, hogy MOST.

...szóval most ott tartunk, azt látjuk, hogy nem minden felel meg a kivánságlistánk szerinti "de jó lenne ha..."-nak.

Nos ilyenkor kezdõdik a "szerintem..." találgatás is meg a "megmondom a tutit..." is.

Csak egy dologban vagyok biztos: A belátható (általam élhetõnek elképzelt) jövõt szeretném túlélni, ha módomban áll a gyerekeimmel együtt!

Miután a jövõ még nem jelen (bár éppen mától kezdõdik és másnaptól megint alakul) így figyelek és megpróbálom a megjelenõ jelen történéseit a magunk javára fordítani.

Sajnos amit a "vissza a falusi élethez" javaslók mondanak az számomra és másik - hozzám hasonló százmillók számára hely hiányában már nem müködik

i-gazember - gondolj a jövõdre. Neked az számít. Gondolj arra, ha a magyar nagyvárosi emberek kirajzanak a városokból és helyet kérnek ott, melletted... az a sok százezer család aki életében nem tanulta ki a föld kezelését, állatok nevelését...

Mi lesz veled emberke? Mi marad a számodra?

Csak Budapest... és ott vannak még a világvárosok... és a föld ellenük.

Szerinted mi a megoldás? Persze vannak jó emberek. A cigányok között is a négerek között is a muszlimok és zsidók között is, mi több közöttünk magyarok, európaiak között is és persza az amerikai földmüvesek is kemény, bátor emberekkel vannak ellátva...

összesen 8 milliárd? Talán egyszer majd mindegyik "falumbeli" lesz.
Szomszédolunk, koccintunk borral, pálinkával, wiszkivel vagy vodkával, és közös nyelven énekeljük el kedvenc dalunkat elalvás elõtt.

A városok meg ott pusztulnak el mementóként a messzi távolban...

Aztán egy napon egy anya sírva süti ki fiának a hamubasült pogácsát, és az vándorbotot fogva kezébe elindul egy olyan helyet keresni a földön ahol valami mást is megtalál mint az emberek napi kínkeserves túlélését a maguk portáján...

Néhány év múlva egy legenda fog elterjedni a közösségben; - a tékozló fiú megtalált egy gyönyörü várost ahol mindenki boldog és az élet olyan mint az Isteneké... A neve "Nagyváros" - bár az is lehet, hogy egy mára ismeretlen, õsi nyelven valami "kanán" vagy "kánaán" néven létezett.

Aztán egyre több ifjú indul el a helyrõl és soha nem térnek vissza...

Valahol az egykor föld bolygónak nevezett bolygón két emberekbõl álló sereg - akik nem értik még egymás nyelvét sem - harcba kezd.
Talpuk alatt a vérrel áztatott föld éhesen szívja be a túléléshez nélkülözhetetlen folyadékot.
....

A többi... meg van írva a csillagokban.
4 #22 Posta Imre
- 2016-11-23 16:13
Ha valaki iparos, az még jobb, ha nem rosszabb, de minõségben más. Én született paraszt vagyok, de némi huzalmam van az iparhoz is. Iparkodom tanulni, ha van kitõl.

A múltkor, mikor bekérették a pelenkás vényeket az oep-hez, a zügyintézõ kajánul kérdi, hogy mi az mán, egész Tököl húgyos, hogy ennyi pelenka fogy? Igen, nagyon sok idõs visz nagyon sok pelenkát, sõt már nem csak idõsek!
299 #23 i_gazember
- 2016-11-23 19:51
Gerry! Igazad van. A te szemszögedbõl úgy jó vagy rossz a világ, ahogy Te látod. Nekem meg máshogy. Legyintek egyet. Haza jön a gyerek és feladja a leckét. Számoljam ki neki 100 az lg 2-ön, és hasonlók, mert nem tudja, nem érti. Megoldom, és másnap ötössel jön haza. Az meg nem most volt, amikor azt tanultam. Felkészültem már, hogy elmegy (-meg én is, csak más minõségben). Vagy talál magának szépet, jót vagy nem. Azt adom neki, amit én is kaptam a nagy útra. Semmit és mindent. (a semmit az anyagiakra értem, a mindent meg minden másra -és ez nem panasz, mert csak én tudom, hogy ezzel milyen jól jártam). Annak idején elmentem én is, láttam sok mindent. Visszajöttem és a magam fõztjét eszem, a magam életét élem.
Amit gyerekkoromban láttam (nagyszülõk), nekem az az etalon. Rántott galambot enni, kazlat rakni, vagy befûteni a kemencébe, bevetni a tepsiket, és a jól végzett munkára megelégedéssel nézni. Én azért vagyok, élek, hogy örömöm legyen. Nekem a felsoroltak adják azt. A város, ahol felnõttem, mára idegen lett. A kemencében, amikor lobog a láng, és már látod rajta, hogy kellõ képen meleg, nekem az a csillogás. És oly kevés kell hozzá, szárizig, venyige, nem pedig villany tûzhely. Villamos áramot fûtésre használni? Nagyon pazarló ám, ha az elõállítástól a szállításon át a felhasználásig nézzük, még akkor is, ha a villamos áram 100%-ban hõvé alakul -húszonpár %.
Dolgoztam vendéglátásban is, köszönöm, nem akarok olyanokat enni, meg hozatni, amit felsorolsz. Tudom, hogy egy rossz példát látva, még nem szabad általánosítani. De nekem már nincs hitem.

Csak kínomban írok


Csak kínomban írok,
Higgyem, van létjogosultságom.
Élhetetlen az életem,
Megfáradt már a lényem.

Már nem hajt
A birtoklás vágya,
Most már elég,
Annak a kicsinek tudása.

És az oly óriási,
Természetfeletti vagy Isteni?
A tudat, a gondolat,
A sok-sok tapasztalat.

S mind egyet mondanak,
Hogy már nincs hitem,
Mert tudom, hogy van
Istenem!

Nem vagyunk egyformák. Mást és mást tapasztalunk meg az életben. Egyébként egyet értek Veled. Távol áll tõlem bárkinek is megmondani a tutit. Azt mindenki magának kell, hogy megtalálja. Még azt is belátom, hogy bohockodás az egész, amit teszek. A ma modern világában kézi kaszával csapkodni a füvet, hogy is mondjam, bolondság. Mint ahogy bolondság lenne az erdõbe kimenni baltával, kézi fûrésszel fát vágni, motoros fûrész helyett. Csak hogy elõbbi esetben nem tudsz akkora kárt tenni, és talán jobban megbecsülöd a természetet, az éltetõdet, míg utóbbi esetben szempillantás alatt tarra vágod az erdõt, jóvátehetetlen kárt okozva. Olyan dolgok vannak az emberek kezébe adva, amihez még nem nõt fel. Gépek, kütyük, meg vegyszerek stb. Az iskolában meg nem tanítás zajlik, csak elmondják az anyagot, a következõ alkalommal számon kérik, és az eredménytõl függetlenül mennek tovább. Semmire sincs idõ. Még ... csak a csillogás-villogás, a külcsíny, és hogy mi a belbecs? Kit érdekel! (De ne legyen igazam!)

Itt a vége, mert megint hosszú lesz ez a hozzászólás, aztán a végén meg ki leszek tiltva. Vagy rám fogják, hogy nem tisztán, hanem keverve (szódával) ittam a kevertet (Egri Bikavér).

Gerry! Érem én, amit mondasz (írsz), csak hát láttam ép elég sorsot, (és hiába rohantunk vele hangoskodva), hogy el tudjam fogadni az elkerülhetetlent. De, tudod milyen az ember? Mindig próbálkozik, és semmi sem tetszi neki, egyébként nem tartanánk itt.

Más kérdés, hogy ésszel megyünk-e elõre, vagy beverjük a fejünket? De én azzal kárt nem okozok, ha közelebb áll hozzám a régmúlt emberének az élete, aki megtehette, hogy kemencében sütött. Maximum ingerlem vele embertársaimat, ha eldicsekszek vele, hogy malacsültet szándékozok sütni benne, vagy már meg is tettem. Másnak meg más a jó.
Legfeljebb virtuálisan megosztja velem, és örülök is neki.
238 #24 bivaly
- 2016-11-23 21:57
i_gazember !

A 19# hozzászólás elsõ két, három mondata erõsen sértõ. Mondjuk utána sem finomkodó. Megszokhattam volna már. Te vagy a sokadik aki úgy gondolja, mindenki hülye, aki nem úgy csinálja mint te is. És ezt le is írod. Na, öregem ide figyelj ! Ha nem lenne "iparos", meg város, Te a saját kezeddel legfeljebb az orrodat túrnád, nem a földet. Ne legyetek Ti parasztok annyira oda, hogy aki városban él, az rohadjon meg, mert Ti termelitek meg neki a zabálnivalót ! Nem tettem idézõjelbe. A nyomorult ásódat, meg a citerádat faragó kést, és vésõt is, hozzá a kalapácsot is, az a büdös, idióta városi iparos köcsög készíti, mint én is vagyok. Meg a citerádra a húrokat is, a szöget amit a fába beleversz, a motoros fûrészedet, és hozzá a benzint is az a városi élhetetlen tahó iparos készíti Neked, hogy legyen mivel a tanyádon ellátni magad, hogy ne kelljen adót fizetned senkinek ! Mindenki aki nem a Te, Ti utatokon jár, balfácán, tehetetlen, nem életre való, és nem is ért semmit a természet és ember kapcsolatából. Az utat amin jársz, az autó amin viszed a terményedet, meg saját magadat, azt az iparos barmok, -mint én is - készítik. Nem kell az iparos , tényleg ? Olvasd el mit írtál, rendkívül rosszul értelmezett felsöbbrendûségedben !
Nem vagyok dühös, csak azért írtam úgy, ahogy írtam, hogy vagy vedd fel a szemüvegedet, vagy kapcsold fel a villanyt. Az a summázás kedves i_gazember, meglehetõsen szûk látókörre vall, még ha szélesnek hirdeted, akkor is. Másként kissé, ahogy a Gerry is írta, egyszer csak a "város" úgy gondolná, hogy holnaptól tanyára költözik, neked olyan szûkké válna az élettered, hogy levegõt sem kapnál. És ha megszûnne a város iparosai által elõállított cikkek halmaza, mennél a teknõvájó cigányhoz mosógépért ? A petróleumlámpát is iparos készíti, meg a nyamvadt gumicsizmádat is !
Sokadik vagy a sorban, aki ennyire szereti önmagát. Egy társadalom mára, hogy mûködni tudjon, meglehetõsen rétegezõdött, és felejtsd el, hogy Te önfenntartó vagy ! Akkor lennél az, ha az életed minden darabját magad készítenéd ! Te pont annyira vagy része az egésznek mint akiket éppen lenézel. Te ott akár falun, akár tanyán, az "iparos" nélkül két hónap alatt tönkre mennél.
Igazából reméltem, hogy ez a beszûkült tudat már elkopott, nem, íme virágzik, van, él. Egyszerûen nem fogom fel, hogy emberek, képtelenek felfogni, hogy nem az "én", hanem a "mi" ami cselekvõ képes. A társadalmi hasznosság, és mûködés nem hierarhia, hanem folyamatos mellérendeltségi viszonyok láncolata. A társadalom mûködéséhez szükséges szükségek kielégítése. Azt a rohadt pénzt is az ipar csinálja, hogy fizetni tudjál bárhol, és Neked is fizethessenek. Az ipar készítette azt a nyomorult laptopot is, amin Te ide írtad a gondolataidat !
Tényleg nincs szükség iparosra, ilyen felvilágosultság mellett. Éljenek a földmûvesek, meg az álattenyésztõk, mindenki más meg dögöljön meg ! Mert megérdemli !

Csak lefordítottam magyarra amit írtál.
2 #25 gerry
- 2016-11-24 07:41
... jóreggelt!

:D Te bivaly, miért kell így lepofozni valakit? s_hihi

Persze az oktatásnak vannak különbözõ formái.
Úgy vélem ez a PROGRESSZIV.s_nezem

...MOST TE VAGY/VOLTÁL A ROSSZ ZSARU. (ÉN MEG A JÓ!s_pompom)
238 #26 bivaly
- 2016-11-24 07:49
Gerry !

A kurva életbe, én a barom iparos adom a traktort, meg az ekét a parasztnak, hozzá az üzemanyagot is, a vetõmag szintén nem az övé, és közben leírja, hogy menjek a büdös csá...ba, mert hogy a város a hülyék, és léhák tenyészhelye ! Nem vagyok képes felfogni és megemészteni ezt a szûk látókört.
27 #27 etele
- 2016-11-24 08:05
Ha a paraszt nem sz@rik, akkor az úr nem eszik!
:@
2 #28 gerry
- 2016-11-24 10:09
etele - gratulálok, igen mélyenszántó voltál a megjegyzéseddel... :|
27 #29 etele
- 2016-11-24 10:51
Gerry, ;) pedig próbáltam fölzárkózni az elõttem szóló magasröptû, és mindenkinél mindent jobban tudó, mindenkit a földbe döngölõ, és lesajnáló színvonalához!

Szerintem 'közel' sikerült is! B)

(b@szhatja az ekét, meg a gumicsizmát, azt egye, ne a paraszt "kenyerét" )s_ezt-ni
2 #30 gerry
- 2016-11-24 12:02
etele - valójában mindenkinek igaza vasn.... de tolerálni senki nem akar. A vélemény egy dolog, de az is igaz, hogy a "városi" emberek már tÚl sokszor kaptak a pofájukra azért, mert "élösködôk"...

A sok igazság mellé jó lenne, ha az emberek a másik helyzetével is tisztában lennének.
Egy falusi gazda - nem igazán képes beleszokni egy városban született és ott élõ ember életvitelébe de ez fordítva is igaz.
Az is igaz, hogy évszázadok "sértödése" üt vissza néhány falusi ember hozzáállásából (többnyire jogosan)... mert napjainkig létezik egy - önmagát felsõbbrendünek valló - városi (önjelölt) "értelmiség" aki csípõböl tüzel a "bunkó parasztra".

Nekem talán az volt a szerencsém, hogy hat nagybátyámból négy falusi (Somogymegyei) volt és nyaranta mindegyik úgy fogadott, hogy " - Megjött a Marika pesti nagyfia az Öcsi... Az zavart néha, hogy állandóan körbeölelgettek és nem tudtam mit kezdeni ezzel a nagy szeretettel... akkor még nem ért(h)ettem, hogy mit jelent a család - ahogy a fiam és lânyom is csak akkor fogja átérezni amikor már ök is szülõk lesznek.
De azért jól esett, hogy így fogadtak. Amikor elmentem - egyik-másik ángyi ( vagy mamus) szemében még könnyek is csillogtak...

Bivaly is azért dühöng állandóan, mert nem érti, hogy mit nem ért meg abból amit leírt a "másik oldal"...

...nos? Szerinted?

"...az elõttem szóló magasröptû, és mindenkinél mindent jobban tudó, mindenkit a földbe döngölõ, és lesajnáló..." - rágd át magad mégegyszer azon amit írt és gondold át, hogy amit leírtál az nem csak dühös reagálásod volt-e?

Segítek: - magasröptü? / mindent jobban tudó? / földbe döngölõ? / - lesajnáló? - ez volt a tartalom és a lényeg?

Nem tudom....
238 #31 bivaly
- 2016-11-24 12:03
Etele !

Hogy elsõ pillanattól utálsz, azt tudom. Mostanra azt is, hogy hülye vagy, és végtelenül primitív. Nem kéne a neved mellé az a hátra felé nyilazó kép ! Elhiszem, hogy tetszik, de te olyan messze vagy tõle, hogy nincs akkora hosszmérték.
Aki képtelen felfogni a társadalmi munkamegosztás mikéntjét, az akkor is csak segghülye, ha van két doktorátusa. És jól mondod, pontosabban írod, egy büdös nagy paraszt vagy csak, de az nem a szántó-vetõ ! Végre kaptál az alkalmon hogy rúghass egyet belém. Nagyszerû ! Gratulálok. Remélem most boldog vagy. Az a kiköpött egy mondatod meg jól jelzi megint csak, hogy szellemileg kucorogsz a kissámlin, de mert most jól megmondtad nekem, hát nagyember lettél. Óh, bocsánat, eddig is az voltál, csak eddig nem vettem észre.
Annak a primitív egy mondatodnak köze nincs ahhoz amit, és amirõl írtam. Azt az egy mondatodat gyûlöletnek nevezik ! Az érzés szabad, sõt, ide le is írhatod.
27 #32 etele
- 2016-11-24 12:18
Gerry, csak közhelyet tudok fölhozni "mentségemre", a stílus maga az ember (magam is beleértve)! s_f-ang
Talán, ha bivaly emberibb hangot ütne meg, és nem azt a rózsadombi fölsõbbrendû lesajnálást hozná állandóan... (feleim, stb.)
s_grat s_vigyori

Nem vagyok egy bõbeszédû, részemrõl nem érdemel több szót az egész! s_kot (jöhet a feketeleves)
118 #33 keepfargo
- 2016-11-24 13:20
Nem tudom, beleszoljak, ne szoljak, hallgatni arany, ha nem kerdeznek ne szolj szam nem faj fejem, ha hallgattal volna bolcs maradtal volna....

Igy nem is szolok bele, csak mellebeszelek egy kicsit:
A relativ igazsagok annyian vannak ahany az ember, raadasul egy Abszolut Igazsaghoz egyikunknek sincs meg a perspektivaja. Az objektiv kontra szubjektiv vitaban pedig lehet hogy allando athallasok vannak (vagy lehetnenek). Hany "objektiv" megfigyeles van, amelynek a vegso tanulsagat megis szubjektiven vonjuk le.
Nem ugy van-e hogy a megiteleseink massziv tobbsege szubjektiv? Hajlok arra hogy igy van, de ez csak en vagyok.
Ami ennel joval erdekesebb az az, hogy amig nincs konszenzus illetve kozos megegyezes, addig a fogalmak szintjen is osszeutkozunk.(Ki a Paraszt? Ki a Varosi? Ki az Iparos? Van-e Ipar a Faluban, vagy ott nem is lehet, es van-e aki a foldet turja a varos hatarain belul?)

Beleszolni azert sem tudok, mert lehet hogy ez (mar) szemelyes ugy lett. Vagy tanulunk belole, vagy elutasithatjuk, mint a honlap magas roptet akadalyozo "alantas"(?) csetepatet. Dontse el mindenki maga.

Az elet attol is szep, hogy zajlik...(ha nem itt, akkor mashol fog).

Peldaul HoChiMinhCity-ben: tegnap az esti sotetben egy fiatal f...kalap majdnem nekunkjott a motorral. Ugy elozott, hogy ha az en vezetom(harman ultunk; mar ez sem szabalyos), nem reagal idoben, meg vagyunk utve. Ez azert nem mindegy, hogyan tortenik, mert Vietnamban a sok "iratlan szabaly" egyike az, hogy a menetirannyal szemben is haladnak, az ut szelen (elvileg csak libasorban, de ott is vannak sietos orultek) es ha kozeprol kapsz egy lokest, ilyenekkel utkozhetsz...
Na, volt okolrazas, k....anyazas (felvaltva nemzetkozi testbeszed es magyar szitkok, angollal keverve - persze hasztalanul) es a buddhista turelem ugy szallt el, mint tavasszal a viragpor - csak sokkal gyorsabban. Aztan ki-ki hazament, bunyo nem lett belole; ezuttal...

HoChiMinh-ben a 9M lakosra 5M motor jut ami mozgasban van (a tobbi 4M garazsban, vagy muhelyben) kb. 5 ember vesziti eletet naponta a varosi daraloban(!)

"Hulljon a fergese", "erosebb kutya b....k," vagy: "Aki a jatekba beszall, annak birni kell a jatekot"(sved)
Hat nem egeszen: az aldozatok tobbsege gyalogos v. biciklis diak, oreg, fiatalkoru, vagy olyan kisgyerek, aki lepottyan a motorrol...
Na es van aki ugy gondolja (en is) hogy ha nem volna egyuttmukodes eleg magas szinten, es tolerancia egy meg magasabbon, akkor az aldozatok szama megsokszorozodhatna.
2 #34 gerry
- 2016-11-24 13:36
(jöhet a feketeleves) .... szerintem maradjunk meg az aranyló húslevesnél!!!

Az legalább egy asztalhoz ültet(het) mindenkit...

Azt azért jó ha tudjátok: Az egyszeri emberek nagyon jól ki tudnak jönni egymással akkor ha az ország képes biztosítani azokat az emberi körülményeket, ahol nyugodtan és kispolgárian élni lehet...

Megszünik mindenféle társadalmi, gazdasági különbség - érdektelenné válik a szomszéd "jómódja"... nem hiszitek? Pedig így van.

Ezért van itt az ideje annak, hogy a rengteg élõsködõt kiirtsuk. Kezdve fent és egészen le addig ameddig büzlik... (na jó, tudom, hogy nem könnyü a feladat, de erre várunk itt néhányan már évek óta és bizony lassan kifutunk az idõbõl.

Te, keepfargo - olvasva a város nevet... kiüt rajtam az izzadság... "HoChiMinhCity" - oda se mennék lakni... szerintem agymosásban még elõrébb járnak mint mi.
Persze még itt is lehet Orbán-City ... Sztálinváros is volt, Orbánfalva már van. Meg... (meglepinek) esetleg "Gyurcsányia" A Magyarország már úgy is szétfoszlott a használatban.
:|:o
118 #35 keepfargo
- 2016-11-24 13:48
gerry

Ok csak HoChiMinh-t mondanak legtobbszor, mert nem tudnak angliusul (vagy nem szeretnek) :) de ez csak a fele igazsag: a masik fele, a regi rendszer hivei ma is Saigon-t mondanak. Es a "harmadik fele" hol ezt hol azt.

Ha mar itt tartunk: erdekes hogy ok a Nagy Satan es a Sarkany kozott kinlodnak (kumunista, kinabarat vezetes, es vadkapitalizmus kez-a kezben vagy a nadragban), kicsit mint mi is a Nagy Satan es a Medve kozott, csak forditott elojellel: ok a zusaban remenykednek s Kinatol felnek jobban, mi meg a Medveben remenykedunk mert a Nagy (es a Kis) Satan utan nalunk a legsurubb a zsizsik, amitol felnunk kell(ene).
299 #36 i_gazember
- 2016-11-24 14:23
Bivaly!
Nagyon sajnálom, hogy neked csak az jött le, ami lejött. Megbántani nem szándékoztam senkit. Lenézni meg pláne. Abba a vitába nem mennék bele, hogy melyik a jobb? Az iparos vagy a paraszt? Voltam, és vagyok mindkettõ. Az a kevés, amit magamról itt megosztok, az csak töredék. Nincs benne például az, hogy kényszer szülte, szüli. Nincs benne az, hogy nem tudok mit tenni csak azt, amit teszek. Dolgoztam városban, tán még iparos is voltam. Most az van, ami. Törvénytisztelõ embernek vélem magam. Szerinted, hogy legyek az, ha egy vállalat, vagy vállalkozó adócsalásban való együttmûködést vár el az alkalmazottjától? Vagy a rendszer olyan szabályokat alkot, ami ügyeskedésre, az alkalmazottak maximális kihasználására, adóelkerülésre késztet? Nem jelenti be az alkalmazottat, vagy csak minimál bérrel, a többit zsebbõl fizeti. Sokan elfogadják, próbálnak ügyeskedni, vagy elmennek külföldre. Dolgozik a munkás napi 10-12 órát, és semmire nincs ideje. Este beül a TV elé, vételez egy kis víziót. Szép a világ, színes villódzó a kép. Majd holnap jobb lesz, közben meg leéli az életét és semmi sem lesz jobb. Amikor idõs embereket látok kínlódni magányukban, mert a felnevelt gyerek nem nyit rá ajtót, akkor a hülye kis fejemben megfordul, hogy miért? Az emberfia felneveli a gyerekét, de talán helyesebb megállapítás az, hogy mások nevelik fel. Egész nap iskolában van, ami hatást a szülõ tesz rá, az állandó rohanás, a semmire nem érek rá, visszaüt, és a gyerek felnõtté válva, ugyanazt éli, mint a szülõk. Ahogy én látom a világot azt csak én láthatom úgy ahogy, kellet hozzá pár pofon. Itt a környezetemben azt látom, hogy reggel mennek az emberek, este jönnek (egésznap dolgoznak), és nem élnek jobban. Igen, a pénzt az ipar csinálja. De a szálakat csak egy-két ember rángatja. Tovább nem megyek, mert világnézeti különbségek vannak köztünk. Mindenféle sértegetés nélkül, én úgy gondolom, hogy ez többek között abban nyilvánul meg, hogy Te, még elhiszed azt, amit én már nem. Azon meg ne vitatkozzunk, hogy melyik a jobb, az iparos vagy a paraszt, mert magammal kellene azt megtenni. De mindenek? Elõtte elõször is enni kell. A tisztességes iparosokat szeretem, de az olyat ki nem állhatom, aki hülyére veszi a másikat. Példák sokaságát tudnám sorolni, pl. 200 Ft-os alkatrész cseréjéért elkér több ezer forintot. Értem én, hogy meg kell élnie valamibõl, számlákat fizetni, adót. De eleget tesz-e az adófizetési kötelességének, ha ott spórol a számlán, ahol tud. Teli vagyunk ügyeskedésekkel, mindenki ott csal egy kicsit, ahol tud. Tisztelet a kivételnek! És amit az ipar ad, gondoskodik róla, hogy a javítása felejtõs legyen. Az, hogy SMD technológia, teli a mikróvezérlõvel, a felhasználó számára megismerhetetlen programkóddal. Meg az olcsó egyszer használatos, szerszámgépek, amit a paraszt csak kidobni tud. A felsoroltakat most nekem is el kellene fogadnom? Akkor meg úgy sem felelnék meg az elvárásoknak, ahogy így sem. A szabadban, vadon termõ, roskadásig telt gyümölcsfa mellet meg, ki az a bolond, aki csak úgy elmegy?

Utolsó gondolatodhoz még hozzászólnék. Beszûkült tudat. Ellenkezem! Nem a tudatom szûkült be, hanem inkább a tevékenységem. Nem vagyok madár, hogy palira vegyenek, még ha az is vagyok. Ma már tudom, hogy a világ legkönnyebb dolga haragudni, ellenségeskedni, háborúzni. Ez a fejlõdés mozgató rúgója, ha nem így volna, nem tartanánk itt, ahol vagyunk. És én nem írnám szörnyû gondolataimat veled megosztva, laptopomon, amit nagyon sajnálok, hogy Te félre értesz. Egy-két szavadat, ha ide csempészem, mivel azonban azt sem tudom ki vagy, mi vagy, miért feltételezed, hogy rossz szándékból teszem? Egyszerûen jópofának tartom.

Ördögi kör! A modern világ a fegyver arzenáljával, már nem csak a vélt ellenséget pusztítja el, hanem önmagát is. Tudod, ahogy a természet rendje, a körforgás ezt megkívánja.
De, ne legyen igazam!
A legnehezebb dolog a világban a megértés, az elfogadás és a belátás. Én is hiányt szenvedek benne, hisz parasztként elveszem, ami nekem nem is járna, az ipar adta inkább álságos, mint áldásos jóvoltából. Szerinted, ha nem lenne citera húr, zene nélkül maradnék, ha van kreativitásom? Hisz egy fûszál az ujjaim közé már hangot ad. Egyet csak! De sokan vagyunk a világban, és mindenki más hangon szól. Ami lehet fülbemászó dallam. Vagy lehet disszonancia, nem csak fület sértõ, de egymást elnyomó, a másikon túlharsogni akaró. Ez utóbbi dolog tõlem távol áll, és mint ahogy a zenében is van szünet, belátom, hogy nekem is ehhez kell tartanom magamat.

Köszönöm, hogy megszólítottál, mint ahogy másnak is megköszöntem azt. Tévedéseimért elnézést kérek, de ezért ne engem hibáztassatok, hanem a sorsot (Teremtõt), hogy köztetek lehetek, és vagyok. Hisz az Õ akarata volt, ami világra keltett, nem pedig a magam akarata. És az, hogy nem a tömeg, a sokaság, az elvárás szerint látom és élem az életem, az elég baj nekem, és sajnálom, ha megterheltelek vele benneteket, vagy téged, Bivaly. Hisz nekem, veled ellentétben csak az élettõl van undorom, és nem az emberektõl. Ahogy mindenki birka ebben a világban, úgy szeretnék én is az lenni, de nekem nem megy. Én kos vagyok, akinek minél jobban vered az orrát, annál jobban neked akar menni, de én már ezt sem akarom. Az utóbbi években olyan változásoknak vagyunk tanúi, ami engem néha irracionális gondolkodásra késztet. És mint a matematikában, a valós számokon túl, amiben az irracionális is jelen van, bõvítve azt, a komplex számokkal, nem merül ki a határ. Ez meg már tudomány, amiben én magam is csak félmûvelt lehetek, és nem okos. A szünetet komolyan gondolom, de azért engedélyt kérek még maradni, és ahogy azt a múltban, a jelenben is, idetévelyedni, és csendben csak olvasni. Minek feszegetni a határokat, ha azon át is lehet lépni.

Tisztelettel: egy senki, aki vagyok, voltam és leszek. A magát önzetlennek beállítóval ellentétben, egy önzõ lény, és azt kívánom, hogy a magát önzetlennek hirdetõ kijelentése elõbb állja meg a helyét, mint a magamé.

=4
2 #37 gerry
- 2016-11-24 14:30
"Bivaly. Hisz nekem, veled ellentétben csak az élettõl van undorom, és nem az emberektõl."

...... ez talált, süllyed!!!s_hihi
154 #38 kakas
- 2016-11-24 16:23
Jön kamu jézus! [movie=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nOxepxCilyU[/movie]

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Generálási idő: 2.01 másodperc
3,036,332 egyedi látogató