Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Közel volt a Notre Dame a teljes pusztuláshoz, de sikerült megmenteni

BelföldMiért nem tud lángba borulni a dohány utcai zsinagóga, mondjuk? Csak kérdem? Ezek szimbo-likud és "véletle, csak tüzetesen tessék szemlélõdni! Annyira rohadtul keresztlények akarnak eztán lenni a szarháziak, mint eddig, csak most még jobban! Biztos túlóráztak a migráns munkások és a flex, hegesztõ, eldobott csikk és a szolgálatok által biztosított gyújtószerkezet ere volt képes. Kigyulladt és órákon át égett a francia fõváros, Párizs egyik jelképe, a Notre Dame székesegyház hétfõ este, a nagyhét elsõ napján, a tûz következtében összeomlott az épület huszártornya és odaveszett teljes tetõszerkezete.

A párizsi katedrális hét óra körül gyulladt ki. Valószínûleg az egész tetõszerkezete le fog égni.

A központi torony ledõlt:

A tragédia fõbb mozzanatait nyomon követhetik az alábbi cikkünkben is:

A Notre-Dame megmenekült a teljes pusztulástól, de jelentõsek a károk
Hét óra után gyulladt ki a katedrális. Leomlott a huszártornya, a harangtornyok is veszélyben voltak. A fõtemplom végül megmenekült a teljes pusztulástól.

A lángokat csak több órás erõfeszítéssel tudták megfékezni, egyes részeken eloltani kedd hajnalra.

A tûzoltóság tájékoztatása szerint sikerült megmenteni a 850 éves gótikus épület kõbõl készült szerkezetét és tornyait a teljes pusztulástól.

A Notre Dame székesegyház szóvivõje elmondta, hogy a kegytárgyak egyelõre biztonságban vannak a sekrestyében lévõ Kincstárban. Az ANSA olasz hírügynökség szerint a megmenekült relikviák között van Szent Lajos király tunikája és Krisztus töviskoronája is, amelyet a hagyomány szerint Szent (IX.) Lajos gyûjtött be a Szentföldrõl.

Hivatalosan egyelõre nem tudni, mi okozta a tüzet. Az elsõ hírek szerint a lángok a restaurálási munkálatokhoz felállított állványzaton, a tetõszerkezetnél keletkeztek, és onnan terjedtek tovább. A rendõrség balesetként kezeli a tûzesetet.

Egy tûzoltó megsérült oltás közben, ezt leszámítva a katasztrófának nincsenek sérültjei. Az ügyészség vizsgálatot indított, írja az MTI.

Emmanuel Macron francia köztársasági elnök röviddel éjfél elõtt újságíróknak azt mondta, újjáépítik a Notre Dame-ot. Hangsúlyozta, hogy a tûzoltók bátorságának köszönhetõen a székesegyház homlokzata és két fõ tornya nem dõlt le.

A Notre Dame a történelmünk, az irodalmunk, a szellemünk része, nagy eseményeink, járványaink, háborúink, felszabadulásaink színhelye, életünk epicentruma

– fogalmazott a szemmel láthatóan megilletõdött elnök a még lángoló épület elõtt.

Közölte, hogy már kedden adománygyûjtést kezdeményeznek Franciaországban és külföldön az újjáépítéshez, és kérte a világ legnagyobb tehetségeinek segítségét is.

Az egyik leggazdagabb francia család, a Pinault máris százmillió eurót (30 milliárd, vagyis 30 ezer millió forintot) ajánlott fel a helyreállításra. A család számos divatmárka tulajdonosa, de érdekelt a médiában, a borászatban is, valamint egyebek között a Christie´s aukciós ház tulajdonosa. A japán kormány is jelezte készségét arra, hogy hozzájáruljon a reastaurálás költségeihez. Szakértõk szerint a munkálatok évekig tarthatnak majd.

Több nemzetközi szervezet és ország vezetõ tisztségviselõi, egyházi méltóságok együttérzésükrõl biztosították a franciákat a történtek miatt.

Donald Tusk, az Európai tanács elnöke Twitter-üzenetében együttérzését fejezte ki Franciaországgal, és úgy fogalmazott, hogy a párizsi Notre Dame egész Európa katedrálisa.

A tûzvész sújtotta Notre Dame

Franciaország és európai kultúránk jelképe

– jelentette ki Angela Merkel német kancellár.

Erdõ Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek szolidaritásáról biztosította a párizsi érseket és a francia katolikus közösséget a Notre Dame-ban kitört tûzvész miatt hétfõ este.

Magyarország együttérez Franciaországgal a párizsi Notre Dame székesegyházban kitört tûzvész miatt – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfõn esti közleményében.

Kiemelt kép: Bertrand GUAY / AFP
Link

Hozzászólások

2 #20 gerry
- 2019-04-16 18:53
Kriszta - a jelen történései megengedhetik, a "minden pusztuljon"-t, de a múltat elpusztítani értelmetlen.

Azt hiszem furán érezném magam, ha egy napon összevesznék a szomszédommal, és egy héttel késõbb kalapáccsal szétverném az ajtaja elõtt hagyott otthoni papucsát... Gondolom te is úgy gondolod, hogy a cipõ nem tehet a gazdája modoráról. :)
1349 #21 Nagy Levente
- 2019-04-16 18:58
Ezt nevezik õk, mármint a parazita zsidó senkiháziak fenntartható fejlõdésnek. A pusztítás aztán jól kizsigerelve a népet az újáépítéshez a legalizált uzsorakölcsönök felvétele stb. De megmarad az emberáldozások ritusa is pl. Word Trade Center, repüllõgép "balesetek" stb. Csak egy kicsit " civilizáltabb " formában.
1072 #22 fkriszta
- 2019-04-16 19:01
Ha lenne egy széked, amivel hetente összetöröd magad mert mindig balesethez vezet ha ráülsz, akkor is õriznéd? Nevezhetjük rossz ómennek, rossz energiának, vagy pusztán átkos szándéknak.. nekem ugyan mindegy! Nem kell mindennek pusztulnia természetesen, de védegetni sem kell mindent!
4 #23 Posta Imre
- 2019-04-16 19:28
Gerry, tudod, hogy gondolom és ez a lényeg, no meg, hogy miért! De! Drezdát szarrábombáázták, Judapestet a zsidó-fészkek kivételével szarrálövették, Berlint is...Kijevet ...és Párizst nem...de nem akarok ebbõl összeesküvést szõni. Atlantisz valószínûleg sokkal patentabb hely volt, mint most bármelyik épített környezet. Legalább Heliopolisz szintû, vagy jobb. És elpusztultak, elpusztították. Én már nem bánok köveket, csak pár Embert, akiért kicsit kár, de lehet ebben is tévedek, mert meg kell lennie. Az, hogy az építmény gusztusos, egy kérdés, az, hogy mi zajlott a falai közt meg sajnos ráragad. Jó szívvel a Parlamentbe se tenném be a lábam és ezt nagyon komolyan mondom.

A múltat mint bebizonyosodott, nem ismerjük, csak sejtelmünk van és az sem biztos. A szép dolgokat ettõl függetlenül szeretem. Pl. a nõk szépek!

Kriszta ezt véletlen láttam. Valamit jelezni is kívántak vele, általa.
896 #24 PirX
- 2019-04-16 19:35
Nofene! Ciki a "magasröptû múltunk" idézgetni? Igazad van, máglyára velük!
75 #25 talpi
- 2019-04-16 19:40
Majd a batyu-kán, vagyis a vatyi-kán és a bratyi kán ossze kalapolja a zsetont.
Kár az épületért, viszont, mégis át kellene gondolni, mennyi is volt a biztosítási összeg? Mert ugye, errõl egy hang sem hallatszik.
267 #26 Perle
- 2019-04-16 20:17
Én sajnálom , mert Európa egyik jelképe volt. Tartok attól, hogy ha ezek a többszáz éves mûemlékek elpusztulnak, odalesz a történelmünk is. Úgy , mint Szíriában, Irakban, Líbiában az ottani lakosoké. Valakiknek ez nagyon jól jön . Azoknak , akik már ötezernél több évet számlálnak mindenféle bizonyíték nélkül. Vagy az amerikaiaknak, akiknek szintén nincs évszázadokban mért történelme, csak elfeketedtek, ahogy most Európa is.
Olyan ez a tûzeset, mint egy elsõ szög Európa koporsójában.

Varga Miklós nagyon szép dala jutott az esetrõl eszembe:
https://www.youtu...eSCX85w4P0
267 #27 Perle
- 2019-04-16 20:39
Azt írják itt, hogy false flag akció volt .A sátánisták mûve.
Sõt van két fõbelõtt áldozat is.
https://www.veter...nd-macron/
99 #28 MORMOTA1968
- 2019-04-16 20:50
Van egy kis ország, hatalmas arany és valuta tartalékkal és kb ezer lakossal. Vajon azt mikor gyújtja fel végre valaki?
6 #29 anzsi a macska hala
- 2019-04-16 20:57
Lehet, hogy ez lesz Európa kilenc/11-e?
Amúgy meg a Notre Dame egy ördög templom pont úgy, mint a mi parlamentünk.
267 #30 Perle
- 2019-04-16 21:58
Lehetséges, de azért elgondolkodtató, hogy pont húsvét elõtti nagyhét elsõ napján gyullad ki egy temlom, amelyik évszázadokig állta a sarat a vérzivataros idõkben is, és véletlenül éppen ott õriztek a páratlan, felbecsülhetetlen értékû ereklyéket.
Nem kizárt, hogy éppen ezek megsemmisítése volt a gyujtogató célja.
Érdekes módon hétfõn este egy mecset is lángra kapott Jeruzsalemben, de idõben eloltották a tüzet.
https://www.jpost...unt-586985
8 #31 miskolcilaci
- 2019-04-16 22:01
Azon gondolkodom, mi van, ha ez a tûz egyfajta üzenet a keresztények végnapjai számára? Ezek mindig burkoltan, vagy egyfajta szertartás formájában üzennek egymásnak... Sebaj! A zsidó, újjáépíti a keresztények javára! Tessenek imád(koz)ni, az Õ istenüket!
238 #32 bivaly
- 2019-04-17 05:41
fkriszta !

Ilyen megközelítéssel sivataggá tehetnéd a világot ! A Notre Dame egy kor építészeti remeke volt. Ennyi erõvel elpusztíthatnánk a piramisokat is, mert az meg másoknak nem tetszik.
A templomok, székesegyházak alkotásai esetenként fantasztikusan csodálatosak, és nem a megrendelõ, de a készítõ Istenhez, és a világhoz való viszonyát mutatja. Biztosan lerombolnád a Sixtusi kápolnát csak azért, mert azt a Vatikán építtette ? És mert a Vatikán képviseli a Sátánt ? Szerinted Michelangelo freskói ezt sugallják ? Abban (is) benne van egy zseni szakmai tudása, és lelkének üzenete az utódok számára. Több száz évvel ezelõttrõl. Az alexiandriai könyvtár felgyújtása, és leégetése mekkora kára az egyetemes emberiségnek ? Mert egy idióta római úgy gondolta egykor, hogy ha nincs Rómában, akkor nincs rá szüksége a világnak !?

Csak pár egyszerû mondatot írtam.
1313 #33 zoli
- 2019-04-17 06:25
Valóban Kedves Kriszta! Sivataggá tennéd a világot?Mit tehetnek a kövek arról,hogy mi zajlott az általuk körbe zárt térben?Mondjuk a zsinagógák sem tehetnek arról,hogy kik ajvékolnak benne,és milyen ördögi mágiákat végeznek a falakon belül.Mégis ha lerombonánk õket,talán a mocsok féle embernek látszó gennyláda félne kicsit,hogy utána szellemének temploma kerül lerombolásra!Nos innentõl úgy gondolom,hogy legyen csak sivatag a világ,pusztuljon minden olyan kõrakás,ami arra emlékeztet,hogy vannak hóhérok,és vannak áldozatok! Majd újjáépül,de akkor már valami más,valami hasznos,valami Isteni,Istennek,a Teremtõnek tetszõ dolog! A múltat kövek miatt eltörölni nem lehet,nem is kell,kell hogy tudja a világ,hogy a kereszténységnek hazudott monumentjei között milyen mocskok születtek,milyen Richelieu bíborosok osztogatták a halált!
ahogy egy szakrális "szabályok" szerint épült háznak van ereje,úgy van ereje egy halálnak ,szenvedésnek "szentelt" épületnek is hatása az emberekre! Ha a sivatag a jó megoldás a megújulásra,hát legyen meg!
1072 #34 fkriszta
- 2019-04-17 06:47
Bivaly! Eddig nem romboltam le semmit, most sem tervezem. De ha rajtam múlna, biztosan nem épülne újjá sok lerombolt hely... helyette lenne mit megújítani
Zoli, azt hiszem érzed mire gondolok :) és most hogy visszább is olvastam, nem csak Zoli
2 #35 gerry
- 2019-04-17 08:35
Emberek - mindenkinek igaza van... és ha visszaolvas valaki akkor azzal kezdtem a hozzászólásomat, hogy megértem Imre nézõpontját.
De a történelem megismétli önmagát - ahogy a "lenne mit megújítani" - is óriási hajtóerõ azoknak akik szeretik a hazájukat, akik bizonyítják azt, hogy az ember, a haza és a nép egysége a fontos... Olvassátok: https://www.origo...r-gdp.html

... és most? zoli - mit is kell lerombolni? Jelképeket amik újra és újra megtestesítik a közénk befurakodott gonoszt?

Az országházat döntsük romba, mert olyanok gyülekezõ helye akik nem odavalók?
Na jó, hozom a robbanószererek, te a gyufát, valaki - hazafi - meg is gyújtja... tervezzük a húsvét utáni elsõ munkanapra, akkor talán ott lesznek azok akik visszaélnek a hatalommal... Durr... az országháznak annyi. Szörnyülködés, taps, a gonosz elpusztult - megint, minden rossz ember fülét farkát behúzza, a TV-k és a világ minden riportere ott kering, küldi szét a világba a képeket, filmeket, megmutatva a szörnyü tett füstölgõ maradványait, siró feleségek, férjek, gyerekek, a tüzoltó és a rendörség összefogva menti a menthetõt... a kutyák szimatolnak, mentõk rohannak tova, Helikopterek repkednek a fejek fölött, por és káosz, meg elsöfoku készültség... és az aljas, emberiség elleni terroristákat keresi mindenki (engem, meg téged...) - a francba, dézsa-vau vagy milyen érzésem van, mintha ez már megtörtént volna... ja, meg is van az iker tornyok ott a föld másik oldalán... Elpusztult a gonosz gócpontja...

... épült helyette új és a világ felnõtt végre. Megtanulta azt, hogy az ember az legfõbb érték. Mindössze egy(néhány) épület elpusztítása révén.
Tudjátok, 9/11 elött ott sétáltam a tornyok alatt néhány barátommal egy szép tavaszi napon. Fel szerettünk volna menni a tetöre, de le volt zárva, így az Empire State Building liftjein kúsztunk fel New York fölé, onnan csodáltuk a várost. Az a két torony is egy jelkép volt... Ezért kellett megsemmisíteni? Vagy azért mert egyesek így döntöttek?
"In memoriam" - Ez épült a "terrortámadás" helyén: https://kozelesta...ok-helyen/ - ahol mindössze 3000 ember pusztult el - számít ez a föld lakosságához képest?
Nekem a régi azért tetszett jobban mert nem emlékmünek épült, de ez már egy másik oldala a világtörténelemnek.
Van valakinek egy kis eldugott Termit-je? A távvézérlõk készen álnak, egy barátom megbütykölte a pincéjében. Irtó pici lithium-ionen gomb-elemmel is müködik (a nagyothalló készülékekbe is ilyeneket tesznek), hiába, a technika állandóan fejlõdik...

Van egy ötletem (régi álmom): Szerintem a Budapesti, XIII-kerületi Béke-téri templommal kellene kezdeni - ott nõttem fel és mindig féltem elmenni mellette, ... ideje, hogy porrá legyen...

Látjátok mennyire elüt a környezettõl?:
www.futas.net/budapest/beke-ter/kepek/beke-ter-0699.jpg
- bár - miattam - kezdhetjük a zsinagõgössel is de annál számítani lehet arra, hogy nagyobb lesz a felhajtás!
koncertsziget.hu/concert_admin/images/locales/20/1405.jpg
- aki nem tudná, van egy majdnem ugyanilyen New Yorkban is, így a - Dohány utcaiért nem sírna senki ... kivéve a zsidókat de azok amúgy is állandóan sírnak ... ez a vérükben van.
248 #36 Andras1988
- 2019-04-17 08:58
Sziasztok, annyi taoria meg osszeeskuves, de a valasz szerintem trivialis s_hihi

1eu.funnyjunk.com/pictures/Gorgeous+hurried+mixed+mink_a52373_7044412.jpg
1313 #37 zoli
- 2019-04-17 08:58
Gerry!Nem terveztem lerombolni semmit,nyilván az embernek látszó valami attól tovább él.azonban ha történik egy ilyen,hát nem sajnálom!
Aminek meg kell lenni úgy is meglesz,és mindegy Te vagy más mennyire sajnálja az épületet!
1072 #38 fkriszta
- 2019-04-17 09:32
Kedves Gerry és Bivaly!
Egy apró történettel szeretném érzékeltetni a hozzáállásomat, mert úgy érzem csak azt olvassátok ki belõle amire reflektálni van kedvetek.
Amikor ebbe a házba költöztünk, a telken több mint 100 öreg szõlõ tõke volt. Nagyon öregek.
Eléggé elhanyagolt volt az egész, és a termés sem mutatkozott soknak. Mi viszont elhatároztuk hogy megpróbálunk bort készíteni. Eddig ment is a dolog, mert sok tapasztalt borkészítõtõl kaptunk tanácsokat. Viszont kiderült, hogy a pince nem alkalmas bor tárolására. Megsavanyodott majdnem mind...
Következõ évben a szõlõ tõkék jelentõs része kipusztult. Ezeket kiszedtük, a menthetõket átültettük, és létrehoztuk az elsõ "adag" konyhakertet.
És ez évrõl évre így ment... a szõlõk kipusztultak, a konyhakert területe nõtt.
A szõlõt már nem használtuk fel, megették a tyúkok.. de gondoztuk és rendben tartottuk
Végül tavaly kipusztult az utolsó pár tõke is, kettõ maradt meg tavaszra.
Mégsem írtottuk ki az elsõ éven, pedig tudtuk hogy ez lesz a sorsa!!! Viszont nem is telepítettünk újabb 100 tõ borszõlõt, tudván hogy nem sok mindent tudunk vele kezdeni! Sírassam a kiöregedett tõkéket? Mindenáron pótoljam ? Sem én sem Zoli nem írt mást, mint ezt. Egy szóval sem mondtuk hogy pusztításba akarunk kezdeni!!! Szóval ne forgassátok ki a szavakat kérlek!
Sivataggá tehetném a világot? :D Épp a sivatag minõségû kertemben igyekszem az ellenkezõjére..
Valamint mit kell lerombolni Zoli?
Mire jó ez uraim?

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Generálási idő: 1.19 másodperc
3,442,502 egyedi látogató