Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Pusztába kiáltott szavak

GondolatokPosta Imre előadása 2019.07.21. Pusztaszer
Link
Persze csak a szójáték kedvéért a "cím", mert azért érzékelhető az áthallás és visszahatás. Igaz, tegnap (is) kissé fáradt voltam, de a mai ledolgozott 10 óra nagyban javított az állóképességemen. Asszony meg is jegyezte, hogy biztosan jó lesz ez így? Nem nagyon van oda attól, hogy lényegében egész nap robotolok. Pedig ő is majdnem ugyanezt csinálja, pont, mint nagyon sokan mások. Az "előadás" igazából nem fontos. Az együtt-lét szerintem lényegesebb. Mivel tegnap ott volt velem, mert jönni akart, így a lényeg megvolt. A többi meg rátok van bízva, pont, ahogy mindig.

Hozzászólások

75 #58 talpi
- 2019-07-28 06:46
1349#44 Nagy Levente
- 2019-07-27 07:50
Talpi! Függnek tölünk mi meg tőlük ebben a szarban, ami népképviseleti demokráciának hazudnak. Tartalkot én úgy értettem, hogy ha vagy három hétre kikapcsolnák az energiaellátás ma - még falun is már - szinte mindenki elpusztulna.
Pusztulna a lófaszt, az ember az igazi, roppant szívós.
Nem nézhetne tv-t, vagy nem volna net, na mekkora baj.
Ki kellene zabálnia a fölöslegesen hűtögetett élelmiszereket, elkészíteni, nem csak gázon, vagy más típusú főzőlapon lehet. Vizet pedig talál, vagy itt-,vagy ott.
3 #59 Enid
- 2019-07-28 08:13
Talpi! Nekem nincs se rokon, se ismerős otthon, de itt se ( mert itt is hasonló a baj ). Sőt! Számtalanszor inkább én vagyok a "rossz" és nem a helyzet. Évek óta így, változás nélkül.
Pedig változik a helyzet. A biblia, a tudományok, a bankok ... Stb. név alatt futó hazugság-csomagok beszédtéma már.
A "zsidó" és a "mafia" nem valakik, hanem személyekhez köthető felfogás-mód, életvitel. Hány emberben megvan kisebb- nagyobb mértékig?!
Sokan fel sem fogják.
Ha teszem azt leveri valaki a fő-fő zsidókört, vagy a mafia-ágazat egyik vezetőségét, de el sem jut odáig, mert automatikusan "feléled" az a látens "második" réteg, ami védelmére siet, vagy kártérítést követel, de legalábbis beindítja azt a gépezetet, ami olyan szavak kiséretében, mint az "erkölcs", a " hit", az "emberség"... stb. lehetővé teszi, hogy újragenerálódjon abból a fent említett " látens" második sorból az új vezető-réteg. Így se a "zsidó", se a mafia meg nem dönthető. Minden legális tevékenység ma igy van bekötve a rendszerbe és ezeknek a tevékenységeknek minden alkalmazottja szintén ilyen elvek szerint/alatt van felvéve. Minnél öntudatosabb valaki, annál kevésbé tud karriert csinálni. Minnél gyakorlottabb valaki, annál hamarabb leszerelik, mielőtt gondolkodni, netán tenni kezd.
Egy réteges megoldás, ami biztosítja ennek az öngyilkos életvitelnek a létét.
Egy ördögi kör... Mindaddig amíg az EGYÉN erre rálátást nem szerez, akár ezen a körön belül is és ki nem KÍVÁNKOZIK belőle. Ez egy fontos pont, de ez is réteges még, mert hány százalékban kívánkozik ki belőle? Mondjuk 10% még kevés, de már elindulhat a változás útján, mert valahol mindenkinek kezdenie kell. 90℅ a már "majdnem" kategória, ezek már esetleg kivágatták magukat a "cégtől", vagy elküldték azt a jkanyjába, mert már annyira nem "profit"érdekelt életmódot akarnak élni, hogy ezek meg tudnák venni kilóra.

... és megint csak ott tartunk, hogy végülis egyszemélyes a " háború" és belsőleg vívandó meg.
1349 #60 Nagy Levente
- 2019-07-28 08:40
Talpi!
#58 Ebből a szempontból igazad van, de ezek ezt nevezik "fenntartható fejlődésnek"! Vagyis ha baj van nézzük meg mi van a hűtőláda alján kaparjuk ki és együk meg. Na ez a kapitalista-liberalizmus! De sorolhatnék még néhány "érdekes példát"! Vicc az egész csak nem nevetnivaló!
75 #61 talpi
- 2019-07-28 09:29
Levente!
Nem sorban, mégis először neked kívánok válaszolni.
"fenn tartható fejlődés" ? Mennyiben igaz ez, és kinek-kiknek fejlődés?
Hiszen, a rabszolga, abból semmi pluszt sosem kapott, ha "drágábban" vették meg. A gazda volt, ki meghatározta a lét és élet feltételeit.
Max, "ágyast csinált belőle, először, utána mehetett "gyapotot szedni".
Netán, hivatkozott a korábbi helyzetre, akkor még meg is korbácsolta, vagy korbácsoltatta. Nos, a helyzet azóta változott? A ló péniszt, csak a módszer/korbácsilag/ más. Akkor,? érdemes "hátat" fordítani ennek, vagy keressük a kufárokat és segítsünk nekik abban, hogy "piedesztálra" legyenek emelve!?
A hűtőláda, régi találmány, csak ezt korábban jég pincének nevezték, viszont, nem tárolt semmit a "tudatos" társadalom, fagyasztva, hanem, egyszerűbb és tartósabb módszert alkalmazott élelmiszereinek tárolására.Nem ördögtől való a dolog, speiznak, magyarul, éléskamrának nevezték, élés-kamra!. Ugye mennyire érdekes?
Arról nem is beszélve, hogy a népnek mindíg is volt esze/ korábban/ hiszen, egy-egy háború, vagy harc tevékenység nem két-három hétig tartott, mégsem haltak éhen.
Vetettek, arattak hogy is van ez? Vagyis a tudatos társadalom, akkor mikortól és miért is van?
Vagy netán, a "tudatos ember" a tudatos társadalom alapj?
75 #62 talpi
- 2019-07-28 09:40
Enid!
Értelek, s mégsem teljesen. Látod a problémát, mégis, valahogy úgy érzed, "ez téged érint legjobban".
Nem! A Világ, minden emberét, és nem kicsit. Nem azért megy el az ember dolgozni, mert nem volna "otthon" mit tennie, hanem kényszerből.
S ebben van nagyon igazad, hiszen, ki- kik kényszerítik erre.? A körülmények, vagy az ép aktuális"politika".
Lófaszt a maffia is csak addig, s ott tud "aratni" ahol az emberek ezt lehetővé teszik. Abban az esetben, ha ezt állami szinten valósítják meg, az már rég nem maffia hanem hazaárulás. Aki viszont ebben együttműködik, ugyan olyan bűnös, mint akik elkövetik.
" Farkasok közt, cinkos aki néma"
1349 #63 Nagy Levente
- 2019-07-28 10:56
Talpi!
Amit nekem címeztél azzal egyetértek!
Az Enidhez címzetthez viszont hozzáfűznék egy dolgot. Az a kényszer amiről írsz a rend(etlen)szer velejárója, hisz a rabszolgatartás továbbfejlesztett változata (nevezzük: kapitalista-liberalizmus) a neve elmondja mi ez. Natehát bizonyos értelemben - mivel ma mindenki ebben él - mindenki cinkos, legfeljebb különböző szinteken! Nem győzöm hangsúlyozni: ilyen értelemben olyan pont mint a kommunista-szocializmus: JAVÍTHATATLAN! Nem hiába mondta Bibó István, hogy egy tőről fakadnak vagyis a "zsidók olajfájából"!
75 #64 talpi
- 2019-07-28 11:42
Nagy Levente
- 2019-07-28 11:56
Tökéletesen így van, és nem csak Bibó szerint.
Viszont, az a bizonyos "olajfa" ha nem metszik, ha nem táplálkoznak a "gyümölcséből" akkor bizony elvadul, megodvasodik és szép lassan elpusztul.
Tehát, kell itt mindenkinek, "ínyenckedni" némi "olaj bogyó után,? vagy csak járjunk oda és magyaros vitussal, ürítsünk a tövébe, vagy hordjuk oda a "kutyákat". Na akkor hamarosan kipusztul.
Oly mindegy minek nevezzük ezt a "rend/szart/szert, mindaddíg, amíg nem vagyunk képesek az embereket tudatukra és saját fontosságukra ébreszteni, addig, ezek az emberek tovább,-s tovább fogják éltetni őket.
Ezért fontos, hogy nap, mint nap, folyamatosan ébresszünk, akár saját példával, akkor is ha ebből, látszólag kárunk származik.
1349 #65 Nagy Levente
- 2019-07-28 13:31
Talpi!
#64 Akkor egyetértünk!
75 #66 talpi
- 2019-07-28 15:00
Nagy Levente
- 2019-07-28 14:31 s_grat
3 #67 Enid
- 2019-07-28 16:00
Talpi! A probléma nem engem érint legjobban, hanem minden probléma - szerény véleményem szerint - az "Én-t" érinti elöször.
75 #68 talpi
- 2019-07-28 16:42
erről beszélek
99 #69 MORMOTA1968
- 2019-07-28 20:13
Kedves Skorpio58! A zsidókért bármit! Mert hogy ez megint csak róluk szól! Szólhatna bárki másról is, övék már ez az ország! Osztani kellene már rég a fehér botokat és a vakvezető kutyákat, mert sajnos több a vak, mint a látó! :o :@
99 #70 MORMOTA1968
- 2019-07-28 20:48
Amit úgy látszik sehogy sem tudok elmagyarázni! Azt mondják "egy férfi szívéhez a gyomrán keresztül vezet az út!" És egy nép szívéhez? A "JÓLÉT ÚTJÁN ÁT VEZET AZ ÚT!!!" És mivel lehet az áldott birka népet dúsabb legelőkre terelni, hogy ne a zsidó legelőjén legelésszen tovább? NÉPI PÉNZ, HELYI PÉNZ TALÁN KEZDÉSNEK? Ami apránként kiválthatná a forint helyét, ami tudjuk nem magyar pénz és lassan már szart sem ér! És a tájékoztatás, felvilágosítás is "NAGYON FONTOS RÉSZE A DOLOGNAK!!!" EL KELL TUDNI MAGYARÁZNI NAGYON EGYSZERŰ MÓDON MI A PÉNZ, MI AZ IGAZI, EGYETLEN CÉLJA ÉS HOGY HASZNÁLJÁK ROSSZRA A KAMAT SOK EZER ÉVES HASZNÁLATÁVAL BIZONYOS ERŐK!!!" A NÉP A JÓLÉTBŐL ÉRT, MEG AZ ERŐSZAKBÓL! Melyik a célravezetőbb út? Pénzt "BÁRKI" ismétlem "BÁRKI" előtud állítani, tud pénzt "TEREMTENI" és nem a "SEMMIBŐL!" Mert pont a lényeget nem akarják megérteni az emberek! Pénzre, mint cserét megkönnyítő eszközre csak is akkor van szükség, ha "VAN MIRE ELCSERÉLNI!" Ha nincs, mint a háború alatt és után a lepusztított területeken, hát persze, hogy értékét veszíti, ami eleve nem is volt neki! Ki az, aki szereti úgy leélni az életét, hogy az "SEMMI MÁSRÓL NEM SZÓL, MINT A SZÁMOK HAJSZOLÁSÁRÓL?" Erről szól az egész életünk! Normális dolog állandóan emelgetni az árakat? Kiszámítható így a holnap, a jövő? Persze az a kur@a kereskedelem, üzletelés, nyereség! Csak minél többet harácsolni, ne legyen semennyi se elég! Ha belefulladunk már, akkor se!

De mi lenne akkor, ha "TUDNÁK AZ EMBEREK MI FOLYIK KÖRÜLÖTTÜK, MIÉRT KELL "RABSZOLGAKÉNT" LEÉLNI AZ EGÉSZ ÉLETÜKET? Gürcölve a semmiért, hogy aztán amit sikerült összeszedegetni egy élet alatt, az ki tudja kiknek a tulajdonába megy majd át!

Bankár kézre jut, akik aztán értékesítik minden ingó és ingatlan tulajdonát a veszteseknek, mert hogy nekik csak a pénz kell, az ő "JÁTÉKSZERÜK!" Vagy: Ami ha lehet még szomorúbb! Az örökösök garázsvásáron adjanak túl azokon a dolgokon, amik nekik már nem kellenek, vagy rosszabb esetben egyszerűen csak kidobálnak mindent az örökölt ingatlanból! Mindig elszomorít és elgondolkoztat, mikor olyan házban járok, ahonnét kihaltak az öregek és az örökösöket nem érdekli amit azok egy élet alatt összegyűjtögettek, megszereztek maguknak! Van ennek az egész gyűjtögetésnek bármi értelme, ha aztán minden marad itt, mert semmit sem vihetünk magunkkal, még a testünket sem oda ahová kerülünk?

Amikre igazán szükségünk van az életben maradásunkhoz azok teljesen hétköznapi dolgok! Még is a "KÍNÁLATNAK" köszönhetően teljesen felesleges kacatokat gyűjtünk magunk köré, amiknek "GYAKORLATI HASZNA" igazán nincs is! De azért megvesszük ezeket is, mert megtetszettek valamiért!

Tehát a népet igazán csak is "JÓLÉT BIZTOSÍTÁSÁVAL" lehet megfogni, megszólítani! Csak ebből ért! Talán egy próbát megérne, nem? És ha már a "jóléte" biztosított, már megvan rá a "GARANCIA" hogy "ODAFIGYELJEN ARRA AMIT MONDANI AKARSZ NEKIK!" Nehéz felfogni, hogy ilyen "EGYSZERŰEN" működik az ember, nem de?

AKI A NÉP JÓLÉTÉT BIZTOSÍTANI TUDJA, AZT FOGJÁK KÖVETNI!

És akkor már van mire alapozni, építeni a falakat, amiket most egészen mások építettek a magyarság sok ezer, tízezer éves építményének romjaira!

A néhai "Klapka György-öt" néztem egy YouTube-on talált régebbi tévé felvételen. Egyik kezében egy 1 kilós aranytömbbel beszélt a kamerába valami csalás kapcsán. Mondja, hogy ez az aranytömb a kezében jelenleg 11 milliót ér! Nem is volt olyan nagy az az aranytömb. Még valami külföldi bank trezorjába se kellene berakni, a föld alá bárki építhetne házilag is egy "BIZTONSÁGOS" dugi helyet! Egy közösség meg pláne! Nem kell annak a kur@a aranynak mind egy helyen lennie és akkor senki nem viheti el egyszerre! Én úgy megtudnám csinálni, hogy ahhoz ember többé könnyedén nem férne hozzá! És még az sem biztos, hogy élve úszná meg a próbálkozást, mindezt pedig úgy, hogy még őrizni sem kellene az aranyat, ezüstöt vagy platinát!

Van még az országnak jelenleg aranytartaléka? Most hordják ki idegenek Mátraderecske mellől! Hoppá! s_hee

Lesza@nám, hogy mennyit határoz meg jelenleg a nemzetközi zsidó tőzsde, hogy szerintük mennyit ér most jelenleg az arany világpiaci ára! Ha valami fedezete valaminek, akkor az legyen "FIX" értékű!!! Arra lehet építeni már egy erős pénzügyi rendszert! És ami nagyon fontos! Az arany fedezet nem cserélhető le pénzre, se árura, se szolgáltatásra! Ez a "FŐ" fedezete egy pénznek, de nem az "IGAZI" fedezete, mert az az áruk, termékek és szolgáltatások sokasága!

Ha én most megtehetném és vehetnék színaranyat 500 ezer forintért mondjuk és arra kisebb címletekben kinyomtatnák színes papírfecniket, azokkal "BÁRKI" simán tudna kereskedni, csereberélni, mert arannyal fedezett pénz, száz százalékban! Nem csak 10%-ban, mint most vagy annyi sem, résztartalékként elhelyezve a központi bankba!

Hogy a "kormánynak" nevezett "MAFFIA" a "NEMZETKÖZI MAFFIA" parancsára "ERŐSZAK SZERVEZETEI" bevetésével mindent megtenne a szabadulási kísérlet ellen, a "RABSZOLGASÁG INTÉZMÉNYE" alól, az garantált! s_ratata

Persze arany nélkül is működne a dolog, csak hogy úgy rizikósabb, mert megszoktatták már az emberekkel a pénz nemesfém fedezetét, a becsületszó, hit, bizalom jelen korunkban már szart sem ér! Sajnos!

Ez a világ ilyen és vagy alkalmazkodunk több milliárd ember heppjéhez vagy követjük tovább a zsidók útját, ami tudjuk, látjuk hová is vezet mindenkit, a teljes emberiséget és az egész bolygó élővilágát!

Hazafiassággal győzködni az embereket! Kell hozzá még pár ezer év, vagy inkább jó sok új élet, hogy sikerüljön száz százalékig magunk mögé állítani mindenkit, elfordítva őket a világ jelenlegi uraitól! s_hihi
118 #71 keepfargo
- 2019-07-29 05:45
Kezdeném azzal, hogy mi a Zorba, a görög magyar megfelelője? Zarba a magyar...
Azt veszem ebből észre - és remélem, ti is - hogy a magyar szinte mindenhez hozzá tudja adni magát, egy kis (el)csavarás vagy többlet-bevitel formájában.
Ebből kiindulva kérdezem, divatos szóhasználattal: képbe' vagytok?
Ne legyünk képben, bennünk legyen a kép (amit majd megfaragunk, vászonra vetitünk, leirunk stb.)
Nem KELL képben lennünk, mert az csak azt jelenti hogy a divatot követjük. Mi a divat ma? Hát elég sok minden, egyebek közt vesszőparipám, a tudatos vagy öntudatlan nyelvrontás, rongálás, értelmetlenebb szintre süllyesztés. Divat ugyanakkor a világvége-hangulat, a reménytelenség elfogadása, az összeesküvés-gyakorlat (már nem csak elmélet) emlegetése.
A világnak valahogyan vége lesz, ha másképp nem , azzal hogy kihalunk belőle egyenként. Ez azért még nem a totális (holo) vég, hanem valami másnak is a kezdete, vagyis a folyamat, a lelki fejlöd(v)és része...
Ezen belül azért valljuk be, vannak bizonyos lehetőségeink.
Ha a kép nincs bennünk - mondjuk egy Aranykor-ról, vagy egyáltalán a nemzet túléléséről, akkor ezt a képet előbb meg kellene alkotni. Mi jobb áll rendelkezésünkre ennek megvalósításához, mint a mindent kifejező, képekben gondolkodó magyar nyelv? Akinek képe van, az képes, akinek nincs képe az képtelen (bármire is)...ezt tudjuk, de nem használjuk.
A nyelv át van engedve a firkászoknak, és média -patkányoknak, rágják csak szét vele a maradék nemzet(ség)et, mert ha ugye "nyelvében él a nemzet" (igaz!) akkor nyelvén keresztül lehet leggyorsabban elpusztitani is. Ha a nyelv haldoklik (ez a jelen helyzet) akkor a nemzet is végóráit éli, mint önálló(an gondolkodó, képalkotó, bármire képes) magyar nemzet.
Ezért hát: induljunk ki a nyelvből, de úgy, hogy MINDIG érkezzünk is vissza hozzá' Miért? Nem másért, mint azért, mert a nyelvet nem mi alkottuk (ahogy a földi életet sem), hanem készen kaptuk - most azon ne rágódjunk hogy kitől, vagy kiktől - kaptuk, mert itt van, készen van, amikor beleszületünk.
Vegyük már észre hogy a nyelv több, mint közlendök közlésére alkalmas eszköz' A magyar nyelv, különleges tulajdonságai folytán a legalkalmasabb pl. az egyetemes alkotásra. MINDENT meg tudunk vele fogalmazni , elKÉPzel(tet)ni, a valóságot a lehető legtöbb nézőpontból megközeliteni.
Már hallom: de kedves keepfargo, ezt mis is tudtuk, nélküled is; ne találd már fel a spanyolviaszt...

Mire gondolok konkrétan? Vegyük pl. a legutóbbi kitérőt, a "másodjára"-jelenségről. Ezt egy barom egyszer elkezdte, tudatosan vagy nem, most mindegy (nekem megvannak a gyanúim ezzel kapcsolatban), aztán a többi divat-birka szép lassan átvette. Látszólag egy ártalmatlan dolog, de nem az: A SZER (szor, ször) eliminálása (kiiktatása) vagy háttérba szoritására irányuló kisérlet, az ami ezzel a folyamattal (is) játszódik le a szemünk előtt.
A SZER-é, amely talán a legfontosabb szavunk, mert a belsö tartalmai, kapcsolási lehetőségei szinte beláthatatlanok. Nagyot és sokat lehet vele alkotni, tehát ne is beszéljünk róla, töröljük ki, ha ez lehetséges.
Mi is a SZER hatalmas pontenciá(l)ja? Például benne van az ER gyök ami nemcsak az eröt de az eret is adja, sőt ahogy egy víz-ér valahova el-ér, úgy ér el a testben levő ér bárhova, és adja az ERőt…a SZER a szerv alapja, a szerkezet, szervezet, szeretet-szerelem, szertartás, szertelenség....nem folytatom, mindenki tudja - tehát fontos, tehát háttérbe vele(!)
A SZER-etet mindenki kedvence, fogy is rendesen, csak éppen nem használjuk eleget...
Ezért mondom negyedSZER is, és nem "negyedjére", hogy ássunk le a nyelvbe, találjuk meg a kincsesbányánkban azt, amire szükségünk van, fordítsunk hátat a divatnak, és akárhogy kiabálnák is a retro megbélyegzó szavát, próbáljuk meg, milyen is lehetett, amikor még magyar volt a magyar nyelv...

Aprópopó divat: a divatot én úgy határoznám meg, hogy mondjuk felvett, vagy bevett szokás.
Hadd játsszak el ezzel egy kicsit (bevett...szopás...)
Szedjünk csak össze néhány bevett szokást: a paraszt = bunkó vajon honnan jön, divat volt-e vagy az lett - mert valaki aki lenézte a magyar parasztot (akár egy Ady is, vagy Gárdonyi), megszoktatta velünk, ezt az összefüggést (ami CSAK részben volt igaz, egészében azonban NEM)
Vegyem egyik mai kedvencemet "helló-kát".
Ez egy olyan praktikus "köszönés", akárki mondhatja akárkinek, nem kell tekintetbe vennem a köszöntött nemét, korát, rangját, hozzám-kötődésének fokát stb. Bedobom, mint ahogy az automata kidob valamit. Robotköszönés, a másik robotnak...
Mit vesztettünk? Hát lehet hogy van, aki semmit, mert ő ezzel talált haza, álmai földjére. Nekem azonban, ha akarom, ha nem, a "kezedet csókolom" akármilyen régimódi, avitt, fölösleges régi kacat, mégiscsak azt vetiti elém, hogy ott állok (ahol) és tényleg meg is csókolom azt a kezet (miközben szóban is megerősítem). Hát hol van ettől az amerikaiasan odalökött "helló"? Fényévekre, és ezzel nem mondtam sokat.
Na, hellóka, megyek robizni egy kicsit...ne parázzatok ( pározni jobb ), ne kapjatok büntit, és senki se kerüljön a böribe, inkább mindenki férjen a bőribe...

See you (later), vagyis szijó, vagyis Szia
3 #72 Enid
- 2019-07-29 07:28
Köszönöm Keepfargo, ez egy értékes hozzászólás!
1349 #73 Nagy Levente
- 2019-07-29 11:05
Keepfargo!
Ügyes gondolatmenet! Leírtam már nem is egyszer én is, bár ebben a rohadt zsidó rend(etlen)SZER-ben sokan nem is értik mit fejezünk ki azzal, hogy: "a SZER-etet, a GYŰL-ölet! Ehhez kellene visszatérni!
118 #74 keepfargo
- 2019-07-29 12:02
A SZER és a SOR szavunk is összefügg, és a "másodjára"-jelenségre is vonatkozik.

Történt egyszer hogy 8 általánossal, és jó adag tiszta székely ésszel rendelkező Kedves Anyósom ( Kedves Klári Édesanyja ) egySZER igy szólt: "Sokan vagyunk, s csak két asztal van, de majd SZER-re esztek"...

A "SZERét ejteni" valaminek pedig szó szerint azt jelenti, hogy SORt keriteni rá...

A szert ülni kifejezés talán ismerős ennek-annak; őseink, ha szert ültek, szerre, vagyis sorban megszólaltak. Mindenki elmondta a magáét, nem vágtak közbe, s a végén kialakult egy közös KÉP, arról, amiért a Szert összehivták. ( Sok kis képből szinesebb, s talán jobb nagy Kép is összeállhat, ha minden igaz - hologramként - ahol a Nagy-ban ott a Kicsi, s remélhetőleg a Kicsi is beleillik a Nagy-ba)

(Ezzel kapcsolatban bárki tehet kisérletet. Össze kell jönni, és akinek mondandója van, hallgattassék meg. Imre is biztosan élvezné, ha nemcsak neki kellene beszélni - nagyjából ugyanazt mondja 10 éve, ha újabb adalékokkal és látószögekkel gazdagítva is..)

Valaki, mondjuk Imre is, közbevetheti, hogy könnyű volt őseinknek, a személyi szabadság és önálló gondolkodás korában, de vajon ma, a média-etetés, s a hazugságok özöne korában van-e még annyi önálló gondolkodó, hogy egy egész szert érdemes legyen összehivni…?'

Erre nem tudok válaszolni; valahogy az a gyanúm, hogy a pesszimizmus indokolt, ha nem is egészséges, de aki keres, talál. "Próba-szerencse; vegyen lottószelvényt'" - emlékszünk még?
Na mindegy is, de az (is) felérne egy lottónyereménnyel, ha egy ilyen ősmagyar szert végig lehetne játszani - mondjuk egy olyan témában, hogy mi kell nekünk ehelyett a SZ.R helyett...mert az az érzésem, hogy szinte minden, amiből a SZER hiányzik, potenciálisan SZAR-rá változhat. Na ennyire látom én fontosnak a SZER rehabilitálását, előtérbe helyezését, napias használatát.
Ugye, kis SZERtelenek, hogy keepfargo nem beszél mindig keep-telen hülyeséget?
( - Talán nem, de irni azért ir…:) )
393 #75 Arany
- 2019-07-29 12:10
Kedves Keepfargo!

Jó ideje nagyon bántja a fülem, és nem is vagyok hajlandó megbarátkozni a kifejezéssel:

"öt óra magasságában"

A magyar agyamban a kép előáll, mint egymáson öt óra, csak azt nem tudom, hogy milyen magasak, mert ugye óra lehet akármekkora. Nem mindegy, hogy toronyóra, vagy karóra... Akkor hogyan? mikor???
Kell-e létrára menni, vagy elég egy kisszék??? :o

És használja boldog, boldogtalan...
118 #76 keepfargo
- 2019-07-29 12:24
Azt hiszem, kedves Arany, hogy egy jellegzetes divat-példát hoztál fel; valaki elkezdte ( ő tudja miért ) és megint valaki úgy találta hogy ez új - ha hülyeség is, de újnak hangzik... Hogy magyartalannak hangzik, az külön előny, ha egyszer a magyar nyelvet akarjuk leépiteni ill.átépiteni a felismerhetetlenség szintjéig. Igy szinte biztos hogy nem egy magyar paraszt, vagy munkásember találta ki, hanem egy "intellektuális vájtfülű" akinek ez csak játék...olyan Eszte(sza)rházy stílusban.
Nagyon jellemzően azt irod, hogy nehéz erről értelmes KÉP-et előállitani, elképzelni - épp ez mondja azt, hogy a kifejezés képtelenség. Mármint a magyar nyelv logikája szerint. Valakik ép ezt akarják eltüntetni; a nyelv logikáját.
Amit itt most rögtön igénybe is veszek: ha valaki azt modta (valamelyik tetűhintás főrabbi) hogy : "ne legyen jó magyarnak lenni" akkor vajon ki találhat ki ilyen idétlenségeket, hogy a magyarul gondolkodó fejeket összezavarja? Én nem tudom, csak hangosan (és logikusan) próbálok gondolkozni...

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Generálási idő: 29.3 másodperc
4,708,018 egyedi látogató