Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Alig lett következménye, hogy megmérgezték az egész világot

BelföldÉs? Ez egy következmények nélküli világ, vagyis nem, de, nem, de ...kivéve, ha az igazságot keresed, mert akkor megölnek. Ez az isten már csak ilyen. kis g.ci zsidó göcs. A Spotlight Oscar-győzelme óta látványosan megszaporodtak a "tényfeltáró" drámák: a Sötét vizeken mellett csak az elmúlt fél évben még láthattuk a "brit Snowden" történetét elmesélő Official Secretst és a CIA kínzási programjával foglalkozó The Reportot. Nyilván nem tesz jót egy műfajnak, amikor ennyire telítődik, csakhogy a szóban forgó alkotások egytől egyig annyira vérlázító témákba nyúltak bele, hogy filmnyelvi invenció, bravúrok nélkül is elképesztő hatást képesek gyakorolni a nézőre.

Alig lett következménye, hogy megmérgezték az egész világot

Ezúttal Rob Bilott (Mark Ruffalo) történetét láthatjuk, aki sikeres ügyvéd az ezredfordulón, fő profilja pedig a hatalmas kémiai és olajvállalatok védelme. Azonban egy nap egy nyugat-virginiai farmer, Wilbur Tennant (Bill Camp) azzal keresi meg őt, hogy a DuPont szomszédos kémiai gyárának szemétlerakójából szivárgó anyagok megölik az állatait. Bilott lelkiismeretességből elvállalja az ügyet, nem is sejtve, hogy egy olyan vegyület nyomára bukkan, amely az egész világot mérgezi, miközben létezéséről jóformán senki sem tud.

A fenti tételmondat a Sötét vizeken-re ez pedig hatványozottan igaz: a feldolgozott ügy már önmagában is annyi érzelmet vált ki, hogy Todd Haynes rendezőnek meg sem kell erőltetnie magát. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ne vállalkozhatott volna többre a lecke felmondásánál. A Sötét vizeken óramű pontossággal érkezik meg a műfaji dramaturgia által kijelölt fordulópontokra, ad újabb löketet főhősének, vagy éppen gördít újabb akadályt elé. A forgatókönyv fekete-fehér ábrázolásmódja pedig a lehető legszűkebbre szabja a nézői értelmezés terét: a szövegezés kínosan didaktikus, háromszor aláhúzott tételmondatokból áll, de például akad egy karakter, aki mintha csak azért szerepelne, hogy hőseink kellően dörgedelmesen helyre tehessék. (Arról már nem is beszélve, hogy a DuPont arcaként használt Victor Garber annyira tipikus főgonosz-karakterszínész, hogy már a stáblistát olvasva is tudni lehet, melyik oldalon fog állni.) Ehhez képest korábban említett The Report tökéletesen ragadta meg a másik oldal némileg abszurd szemszögét, a helyzetet bonyolító komplex politikai játszmákat, miközben hatásosan pumpálta egyre feljebb a néző vérnyomását.Link

Hozzászólások

267 #1 Perle
- 2020-03-07 13:27
Minden oyan környzeti katasztrófa , amelyet a világ vezető nagyvállalati követnek el, következményk nélkül marad. így volt ez a BP Mexicoi Öbölben okozött olasszennyezével is, amely még állítólag a Golf Áramlatot is eltérítgette. Egy darabig írt róla a sajtó, azóta elhallgattak róla. Szerencsére készítettek erről is egy filmet 6 évvel később, 2016-ban, de ezt a filmet sem tűzi hetente műsorra a Tv, mint a Kalambót szinte folyamatosan, megállás nélkül.
https://en.wikipe...zon_(film)
https://www.edf.o...ahead-gulf

Itt van a másik olajos eset, Shellé a Niger folyó deltájában.
10 évig gondolkodtak, amig elkezdett kármentesíteni.
https://www.thegu...elta-shell

https://www.youtu...6JLiG0zaNI
1349 #2 Nagy Levente
- 2020-03-07 13:58
Talán az az egyik legmegdöbbentőbb, hogy ezek a filmek végső soron - mivel itt rendre győz az igazság - az emberek naív megnyugvását érik el! Hollywood mégis "üzen", szerepe: a görbe tükör elénk tartása, persze pont annyira "meggörbítve", amennyire kell! Hasonló a szerepe, mint a Vatikáné, a bankároké, egyes politikusoké! Nem hiába zsidó "elit", nem hazudtolják meg magukat! Ők tökéletesen játszák a szerepüket! Az ember meg - mégis így ezt látva - beledől a saját tőrébe!
Nemrég néztem én is egy témába vágó filmsorozatot, Ragnarok a címe! Bármilyen fúrcsa, de az is eme valóságot vetíti elénk! Az a baj, hogy eme vetített világból, nem tud, de nem is akar már az emberek túlnyomó többsége kimozdulni! Ez lett az ember komfortzónája!
118 #3 keepfargo
- 2020-03-07 14:44
Levente
Ebben sok igazság van; a virtuális akármik eredményezték ezt a tv-vel kezdődő és kütyükkel folytatódó világot, amit én úgy hívok: "the one man one screen world"
Hogy ebből lehet-e "one man one scream world" azt nem tudom, csak remélem. (screen=képernyő; scream=sikoly)
Azt tudom, hogy még egy ilyen egységesnek tűnő "csapat" , mint Imréé, sem képes együtt sikítani egyet, sőt, ennél kevesebbre sem vagyunk képesek. Ha valamin, ezen kellene változtatni - de hogyan?

(Az én gyenge önvédelmem a nyelvi megrázkódtatásaim okozta félénkség - nincs hely, idő, alkalom, hogy kifejtsem elméletemet a Nyelvjavítás=Életjavítás fontosságáról; így ma már az íróasztal-fióknak se írok. Minek is írnék, ha egyszer a könyv haldokló műfaj, a képernyők világában...legfeljebb "újságot" olvas a ma embere, "régiséget" nem - hamis , üres álhír: YES, igaz, örök bölcseség: NO )s_hihi
1693 #4 pipogya
- 2020-03-08 04:56
Addig ez így is marad amíg betűkel,filmekkel harcolnak ellenük .
2 #5 gerry
- 2020-03-08 06:50
így van - filmrendezõ se vagyok, író se... ezért marad a másik megoldás. Otthonra és rövid kiruccanásokra: https://youtu.be/...

Persze ezek ellen nem sokat ér... :(: https://youtu.be/...
1693 #6 pipogya
- 2020-03-08 07:19
Ez nem igaz ott vannak a zsidók akik maroknyian elszöktek az egyiptomiak elöl ?II. Nagy. Ramszesz haderejét abban az időben 1,5 millió katona uszkve és ők egy ilyen haderő,létszám mellett simán leléptek ?
Akkor egy pisztollyal is érdemes csatázni egy tank ellen .
Nemde bár.

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Generálási idő: 0.55 másodperc
3,383,779 egyedi látogató