Bejelentkezés

Felhasznalonév

Jelszo



Még nem regisztraltal?
Regisztracio

Elfelejtetted jelszavad?
Uj jelszo kérése

Pogány vagyok

VersekPogány vagyok, bármit is jelentsen!
Ember, ki nem bújik hamis tanúk mögé,
S ki hallgat, majd felejtsen mindent,
Mit összetúrtak a színlelt tanok köré!

Bezárt kapum tárva-nyitva, lóg saroglya,
Vasalt világtengely, csikorgó zsanér.
Gõzölgõ jövõ trágyája a múltat kelti éltetve,
Lebontva régi giccset, csigaházat festi a vér.

Minden szikkad, mi nedves, s mi kedves
Az egekig érve tart oszlopot és irányt.
Jajdulva lebomlik minden, mi szerves.
A gondtól terhes vár megváltót, királyt.

45 múltam, s 45 múlva múltam 90.
Idõm befejezni derékban a szöget.
Sorsom függõónként fejem fölött
Lebeg: ölelve eleven-korhadó tövet.

Felszín alatti lápba lépve húz a hiúság,
Mint tele kézzel kapkodót a kapzsi lét,
Ki pengét markolva metszi szét ifjú
Ábrándos szívébe tört hegedû virtusát.

De kongatnak már, egyre hív a küldõ szó:
A porta porát nyelve törni-zúzni ellen-ért,
Hogy minden muzsika, mi hangzik e Honban
Sajogva, mint kürtszó zúgjon a szellemért!

Pogány vagyok, bármit is jelentsen!
Pogányt akarok látni is felettem!
Pogány maradok bárki is felejtsen!
Pogány magyar: a szerelmes Istenért!

Hozzaszolasok

31 #31 orokkezdo51
- 2015. October 26. 21:01:07
Kedves István,

szerencsére vannak emberek, "akik felmertek nézni a sárgolyóról és ki tudták törölni szemükbõl a csipát, sõt a hályogot is." A nyugati féltekén tudományos igénnyel Moody könyve jelent meg a témáról, legalábbis ez volt a nagy durranás ami Mo-n is lavinát indított el. Azt remélem, hogy akik annak idején nem olvasták, és érdeklõdõk, most az interneten belelapoznak.
http://hu.scribd.com/doc/35318675/Ray...tan#scribd

Raymond A. Moody - Élet az élet után

A mû eredeti címe: LIFE AFTER LIFEThe investigation of a phenomenon - survival of bodily death. A mû 1975-ben jelent meg a Mockingbird BOOKS Inc. Covington, Georgia kiadónál

150 olyan ember számol be élményérõl, aki orvosi értelemben meghalt, és mégis feléledt. Egy eddig megmagyarázatlan tapasztalat kutatása.

BEVEZETÉS
Ez a könyv is, mint minden emberi alkotás, természetesen magán viseli a szerzõ életét, gondolkodásmódját és elõítéleteit. Noha megpróbáltam olyan tárgyilagos és hû maradni, amennyire csak lehetséges, mégis hasznosnak találom, ha az olvasó bizonyos személyes vonatkozásokról tõlem értesül, melyek a következõ fejezetekben segíthetnek néhány rendkívüli kijelentés könnyebb megértéséhez. Elsõ helyen említem azt a tényt, hogy én még soha nem voltam közel a halálhoz. Könyvem nem saját tapasztalataimra támaszkodik, hanem más emberek személyes tapasztalataira. Mivel vizsgálataim anyaga ilyen forrásokból táplálkozik, a magam számára teljes tárgyilagosságot nem igényelhetek, mert munkám érzelmileg is hatott rám. Oly sok ember tapasztalatának közlését végighallgatva, melyek e könyv magját alkotják, az az érzésem támadt, mintha azokat magam is átéltem volna. Nagyon remélem, hogy magatartásom munkám ésszerûségére, és értékelésére semmi káros következménnyel nem jár.

A könyv utolsó mondatai:
Emlékezzünk, mindannyiunk aggodalma az, vajon a halál végleges-e és ez ösztönzés arra, hogy felkérjük a halál-közeli tapasztalattal rendelkezõket, bizonyítsák a halál utáni életet. A legtöbben, akiknek volt ilyen élményük, nem tartják érdemesnek, hogy másoknak bizonyítékot nyújtsanak. Egy pszichiáter hölgy, akinek volt ilyen tapasztalata, a következõket mondta: "azok akiknek volt ilyen tapasztalatuk, tudják a választ. Akiknek még nem volt, várhatnak."
Üdvözöllek a CSipatörölgetõk CSapatának egy tagja: Zsuzsas_Laptop
118 #32 keepfargo
- 2015. October 27. 00:29:01
gerry
Ahogy olvaslak, úgy nö bennem a tisztelet, lassan de biztosan. Tudtam, hogy meg fogod magyarázni, és ebben benne volt az is, hogy meg fogom érteni.
A legyeket tényleg nem értettem, de nem baj, így még mélyebb nyomot hagy a legyes fabula/példa...
Tiszteletben tartom a hittel kapcsolatos meggyözödésedet, és az ebbe a meggyözödésbe vetett hitedet is. Az úgy kerek egész ahogy van.
Innentöl kezdve csak szócséplés vagy "fényezés" lehetne már, de elmenöben még legalább ennyit: KÖSZÖNÖM! - tanulságos volt (ez is)! Remélem, így van vele mindenki.
66 #33 9323elitelt
- 2015. October 27. 03:59:53
Amennyiben véglegesen számûzetésre kerül Isten errõl az oldalról, az emberiség nagyobbik része automatikusan hülyévé, meg nem érthetõvé degradálódik. Ugyanígy a múltban élt híres és hétköznapi emberek gondolatai, tettei gyerekes bolondságnak könyvelhetõk el.
Szép dolog az önbecsülés, nyájasan letekinteni az egész emberiségre, tudván azt, milyen buták, meg hülyék, hiszen egyedül ÉN (Gerry) tudom a "frankót".
Nem akarok meddõ vitákat generálni, mert ugyanolyan szenvedélyesen tagadsz (érvek nélkül ), mint amilyen szenvedélyesen mások állítanak.
Itt már csak a magamban mosolygás segít! :D :D
2 #34 gerry
- 2015. October 27. 05:40:41
keepfargo - remélem azért onnan is be fogsz jelentkezni! Kéz és lábtörést neked, valamint még jónéhány boldog évet. Ha megint erre jársz - talán sikerül összefutnunk,... ezúttal ;)
Isten óvjon.s_Laptop
(Ha netalántán én járnék arra - bár nem valószínü - akkor beugrom hozzátok... már gyakorlom a ferde szemmel nézést!)

9323elitelt már megint nem figyeltél, kihagytál egy NEM-et!

"...hiszen egyedül ÉN (Gerry) [color=#cc0000]NEM [/color]tudom a "frankót"."
31 #35 orokkezdo51
- 2015. October 27. 16:52:28
https://www.youtube.com/watch?v=UrPQT...rPQTwKWmNQ

Világ-panoráma: A láthatatlan hatalom - Echo Tv
Hozzászólás a mûsor alatt:

"Az-akinél a többség, annál az igazság-, nagyon is reális szerintem. Több milliárd légy csak nem tévedhet (a sz@r igenis jóó :D )" mondta szerelemgyerek 51 perce, én meg azt mondom: Guten Appetits_proszt
66 #36 9323elitelt
- 2015. October 27. 18:00:53
Képfaragót nem értem, hiszen õ buddhista, abban a filozófiában nincs Isten...

Gerry, ha mégsem tudod a "frankót", akkor miért nem tudakozódsz? Miért nézel hülyének másokat, akik már tudakozódtak? Miért gúnyolod azokat a személyeket, akiknek van már egy kis tapasztalata, tudása ebben a témában?
(Most félre ne érts, ezt teljesen békésen, érdeklõdve kérdezem, nincs semmiféle "támadó szándékom"!)

Sajnos sokan vannak ilyen áldozatok, akik valami másra, jobbra várva eljárnak a judeokeresztény szinielõadásokra, vagy valamilyen magát kereszténynek hazudó szektákba. A hazugságok, hülyítések ellen igen, fel kell lépni!
De úgy, hogy az igazság egy aspektusát mutatod be a tévúton szédelgõ báránykáknak (birkáknak :D ), nem csak hülyézed õket. :D :D

Azonkívül az elme veszi a kívánságodat. És amennyiben szerinted a halál után csak a nagy sötétség, és a SEMMI vár, akkor nagy valószínûséggel azt meg is fogod kapni :D Nem jobb akkor már bízni egy túlvilágban? :D
(Kérlek, ne vedd erõltetésnek, ezek csak kérdések, hátha elgondolkodsz rajta egyszer :D )
26 #37 Szofi
- 2015. October 27. 19:59:09
Nagyon szép! Írni csak az tud igazat és szépet, aki szenved. De csak az tud szenvedni, aki érez. Érezni pedig csak az, aki Ember.
2 #38 gerry
- 2015. October 27. 20:23:07
9323 - te egyáltalán nem érted miröl beszélek.... A saját világodat tolod ide állandóan és ha más annyit mond neked, hogy nem kell, akkor elkezdesz hadovázni.

MOST NAGYBETÜVEL ÍROM NEKED: SZERINTEM, NEM TUDOM MI JÖN AZ ÉLET UTÁN - és egyre jobban idegesítenek ez olyanok mint te, akik ezt képtelenek felfogni. A hülyéket meg továbbra is hülyének fogom nevezni.

Te csak egy kuriózum vagy ezen az oldalon. Régen még azt képzeltem, valami mozog benned, de nem tudtam elképzelni, hogy mi. Ma már nem kell elképzelnem rólad semmit, mert többszörösen bebizonyítottad magadról... apám, ennyire tapasztalt embert mint te ki kellene állítani, hogy mindenki megcsodálhassa a tudását és tapasztalatát. Remélem már készíti neked valaki a talpazatot...

és félre ne érts, ezt teljesen békésen, érdeklõdve kérdezem, nincs semmiféle "támadó szándékom"!

"...az igazság egy aspektusát mutatod be a tévúton szédelgõ báránykáknak..." - értelek, mutogasd meg nekik! Aztán majd mögéd fognak sorakozni.

"Nem jobb akkor már bízni egy túlvilágban? :D
(Kérlek, ne vedd erõltetésnek, ezek csak kérdések, hátha elgondolkodsz rajta egyszer :D )"


Dehogynem. A HIT egyik legnagyobb erénye, hogy az emberek bízni tudnak a jövõben és abban aki vezeti õket... Hidd el én is szeretném ha (többek bánatára) nem tünnék el egyik napról a másikra. Sõt mi több bízom benne, hogy így fog történni. Becsukom a szemem, kinyitom a szemem és ott álok a legjobb hely közepén, mindenki mosolyog körülöttem, Vesta szüzek kínálnak friss gyümölccsel, csábosan mosolyognak rám, kézen fognak és elvezetnek egy aranyos kis házikóhoz, a fákon csicseregnek a madarak, békés õzek legelnek az erdõ szélén miközben érdeklõdve figyelnek rám, kispatak csob-csob, benne halak és a parton egy levelibéka kvartyog.... Sehol egy bögöly, pedig teheneket is látok arrébb (nem lilák!), és ha jól látom egy 40 évvel ez elõtt szívelégtelenségben, 20 évesen meghalt barátom közeledik mosolyogva felém. Megismer?, Hogy-hogy? Csak nem megfiatalodtam megint? Most veszem észre milyen ruganyosan lépkedek, a testem ifjonti erõvel teli, a friss levegõ örvénylik a tüdõmben...

.... tényleg jobb bízni! Igazad van.

De tudni vajon mit tudsz? A nagy sötétség miért nem tetszik neked? Amikor lefekszel aludni, lekapcsolod a lámpát, sóhajtasz egyet és elmerülsz az álmok közé...
Az álmaid közé.

A másnap reggelre vársz? Nem. Az eljön akkor is ha nem várod. Nem is befolyásolhatod. Aztán csak úgy ukk-mukk-fukk csörög a vekker... vagy ordibálni kezd a szomszéd.

Az élet szép. (... majd gondolkodj el rajta... legalább egyszer az életedben) EZ AZ ÉLET AMI SZÉP! A túlvilág kinek kell amikor itt van ez? Vagy szeretnéd, ha megpaskolnák a válladat; - Emberke, jól csináltad, kapsz érte egy medállt... aztán átölel és boldogan élsz a túlvilágon, visszagondolva az elõvilágra amelyik olyan gonosz légkörü volt, hogy majd belefulladtál ... illetve a végén tényleg ez történt (veled);

Álmodozni (bízni) jó, megkönnyíti elviselni a saját életedet. Ha pedig meg is mondják neked okos emberek.... vvvauuuu!

Az éden kapuja egyébként itt van a mellettem levõ utcában,egy nagy rácsos ajtó, csengõvel. Az van rá felül kiírva, hogy "Ember, ki itt belépsz,... vagy valami ilyesmi. Mellette egy másik vasajtó, felette; "Mondottam ember, küzdj és bízva bízzál!" - na ide kell jönnöd. Aztán van egy harmadik kapu, felül két görbe kard keresztezi, a következõnek 8 kilincse van amit egyszerre kell lenyomni, aztán egy kicsi, szürke ajtó - de ha jól látom ott a portást most cseréli le Kavicsos Slomóka a kis vörös (már nem is olyan kicsi...), magyar lelkü értékeske..., távolabb - a láthatárig - még további ajtók, több nyelven és többféle zászlóval jelezve, kinek, hol a helye...
118 #39 keepfargo
- 2015. October 28. 03:34:55
9323elitélt
Keepfargot azért nem érted, mert a buddhizmust nem érted. Ezzel nem vagy egyedül: a buddhizmusról csak azt tudja mindenki, hogy nincs benne isten, de azt nem hogy van benne isteni princípium, vagyis elv, ami az egész létben benne van.
Buddhát többször megkérdezték erröl, és általában olyan jellegü választ adott, ami a kérdezö felfogóképességét és a kérdezett fogalom felfoghatatlanságát hozta összefüggésbe. Ha egyszerübben akarom kifejezni; valami olyasmit mondott, hogy ne is kísérletezzen az ember az isten megragadásával, vagy megértésével, mert nincsenek meg hozzá a képességei. (vagy az érzékszervei sem, akár..bár ezeket javítani lehet, pl. a rendszeres, kitartó meditál´ssal..)
Egy ún. "személyes isten" ( v. isten, mint emberformájú személy) pedig teljesen kívül van a buddhista gondolatvilágon. Ennek az egyik következménye az, hogy istentagadónak kiáltják ki a buddhizmust, s a másik, hogy kialakultak ún. buddhisták, akiknek maga Buddha helyettesíti a megragadható, bámulható istent, akihez fohászkodni lehet - ahelyett, hogy az istenit (az isteni elvet) próbálná keresni, találni és táplálni, úgy magában, mint a külvilágban.
( Mert hisz a mag-a és a kül-világ egy és oszthatatlan, a mag-a nélül nincs kül-világ, és a kül-világ nélkül nem létezhetne a mag-a sem.)
118 #40 keepfargo
- 2015. October 28. 03:51:39
Elolvasva újra amit fent említett elítéltnek írtam, két dolog kívánkozik még ide: az egyik, hogy nem szabad kioktatásnak venni, ha valaki, mint most én is, meg akarja osztani a többlet-tudását egy témáról, és semmiképpen nem szabad úgy reagálni, hogy az illetö azért "osztja az észt", mert neki feleslegben van.
A másik, ami közvetlen összefüggésben van az elsö idekívánkozott kiegészítéssel, az az, hogy mivel senki nem tud mindent, és semelyik vallás nem tarthat igényt a mindentudásra, azt a legjobb megnézni, hogy mi a közös ezekben a vallási igyekezetekben, keresésekben.
A Dalai Láma beszélt erröl, és megemlítette, hogy szinte minden vallás említi a másik ember iránti szeretetet. (az elég szomorú, ha csak említi, és nem vezetö elvként használja - kiemelés tölem), viszont van itt valami amit megint meg szeretnék osztani veletek ezzel kapcsolatban.

Az ösi magyar rovásírás három legegyszerübb, csak egyenes vonalú jelét egymáshoz rendelve (úgy hogy a legegyszerübb elöl, s az összetettebbek utána) ez jön ki: Szer-etet Ös-ten Egy - vagyis; a szeretet és az isten: egy (Isten=Szeretet)
( A függöleges egyenes vonal+egyes kereszt+kettös kereszt, amiröl szó van ( SZ; I; Gy betük ), a hozzájuk tartozó fö jelentéstartalommal)

Ez tehát a buddhista elv is. A szeretetnek azonban nem a kereszténységböl ismert felebarát-iránti változatát propagálja, hanem a Mindenre (és benne mindenkire) érvényes együttérzésröl igyekszik meggyözni, amely alól az állatvilágot sem vonja ki - ( na, ez már egy kicsit nehezebb dió, így erröl majd máskor...)

Hozzaszolas küldése

Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.

Értékelés

Csak regisztralt tagok Értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztr?lj.

Még nem értékelték
Generalasi idö: 0.05 masodperc
338,230 egyedi latogato