Bejelentkezés

Felhasznalonév

Jelszo



Még nem regisztraltal?
Regisztracio

Elfelejtetted jelszavad?
Uj jelszo kérése

Egyre többen hiszik, hogy nem voltak gázkamrák

BelföldA foglalkozás lassan, de biztosan eléri célját. Egyre többen tagadják és relativizálják a holokausztot: azok aránya is nőtt, akik azt állítják, hogy a haláltáborokban nem voltak gázkamrák és azoké is, akik szerint sokkal kevesebb volt a zsidó áldozatok száma a hivatalosnál – derül ki a Medián friss kutatásából.


Hann Endrét arról kérdeztük, hogy megjelent a Tett és Védelem Alapítvány megbízásából készített Antiszemita előítéletesség a mai magyar társadalomban 2018 című felmérésük. Azzal kezdte: elég sok ellentmondó vélemény jelenik meg ebben a kiterjedt kutatásban.

Nem romlott a helyzet, ami az antiszemitának minősíthető állampolgárok számát illeti, ez nagyjából egyharmadnyi, arról viszont lehet vitatkozni, hogy ez sok-e, szerinte igen. Elemzik azt is, hogy érzelmi elutasítás vagy tudatos megfontolás van-e emögött.

Amiben eléggé romlott a helyzet, az a holokauszt-tagadás és -relativizálás; ez az egész világon probléma, ahogy Magyarországon is. A magyar felnőtt népesség negyede ért egyet azzal, hogy a zsidó áldozatok száma sokkal kevesebb volt, mint ahogyan állítják – ezt nevezik holokauszt-relativizálásnak. Tizenöt százalék ért egyet azzal, hogy a koncentrációs táborokban nem is voltak gázkamrák – ezt pedig egyértelmű holokauszt-tagadásnak. Utóbbi kimondottan nőtt az elmúlt egy évtizedben (2011-ben 7 százalék volt).

Holokauszt-tagadás és -relativizálás, Magyarország 2018
(forrás: TEV)



Ennek hátterében az lehet, hogy eléggé megváltozott a kommunikációs helyzet az elmúlt egy-két évtizedben, nemcsak vagy nem annyira a központi orgánumok befolyásolják a közgondolkodást, hanem főleg a közösségi médiában vannak jelen ellenőrizetlen, szélsőséges megnyilvánulásokat terjesztő források. Nemrég figyeltek fel rá az üzemeltetők is, hogy milyen fontos lenne szűrni ezeket a nehezen átlátható oldalakat. Életkori összefüggések is vannak, mert nagyon sok esetben a fiatalok lázadásába beleillik az is, hogy valami nagyon durvát mondjanak, és sokan ma már egészen távoli történelmi eseményeknek tekintik akár a holokausztot is.

A kutatásból kiderült az is, hogy nem elsősorban és nem kizárólag a zsidóság jön elő Soros Györgyről a megkérdezetteknél, de vannak nagyon archaikus antiszemita toposzok, amelyeket viszont említenek, mint a spekuláció, a pénzközpontúság, és ezek rejtett módon nagyon hasonló ítéleteket tartalmaznak.

A harmadik fontos téma, amelyet Hann Endre említett, az volt, hogy Izrael megítélése inkább javult, mint romlott az elmúlt években, egyébként antiszemitizmusra hajló embereknél is. Mi lehet emögött? Annyira romlott közben az úgynevezett migránsok és az arabok megítélése, hogy ma sokkal többen utasítják el őket, mint évekkel korábban és sokkal inkább, mint a zsidókat. A negatív indulat áthelyeződött az arabokra, a feketékre, és a „másik oldal”, Izrael pozitívabb fényben tűnik fel.

Ehhez egyébként hozzájárul a kormány Izrael-barát politikája is, amely például Benjamin Netanjahu miniszterelnök fogadásában nyilvánult meg. A választópolgárok nagy része a Fideszt támogatja és az ő többségük „nagyon rugalmasan” követi a párt álláspontját, ezzel is magyarázható, hogy megváltozott a véleményük – tette hozzá Hann Endre.
Link

Hozzaszolasok

267 #11 Perle
- 2019. July 22. 13:05:20
Az elmúlt 2 évtizedben drámai nő az autisták száma Izraelben, de a világ más részén is, főképp a jobb módú családokban, a császármetszéssel született gyerekek között.
https://hamodia.com/2017/04/02/autism...est-world/
https://www.timesofisrael.com/israeli...-sections/
116 #12 livia
- 2019. July 22. 18:40:06
Kerestem az apple -szervizt az Árkádban, kérdeztem így, ahogy mondják. A hölgy szeme elkerekedett, és köpött egyet: Ja, Öple? No, azóta jót nevetek, ha eszembe jut. No, én azzal védekezem, hogy úgy mondom, ahogy írják. Jó néha hülyének néznek, de ők jöttek ide. Szerintem alkalmazkodniuk kéne, nem pedig elárasztani minket a tökéletlenségükkel. Ha például kimegyek valahova, azért felkészülök a célország nyelvét legalább minimálisan használni, legalább annyira, hogy ne adjanak el. A primitív népség meg elvárja, hogy ahova megy, megértsék. Tényleg betegek identitásilag, neveltetésileg, és szerintem kulturálisan is. Bocsánat, identitásban nekünk van tanulnivalónk. Tudjuk már, hogy hova tartozunk, sokan nem tudják.
118 #13 keepfargo
- 2019. July 22. 19:13:08
Hát persze, a mormi csak ürügy volt, hogy ezen keresztül beleakaszkodjak megint a gyerekesitésbe, de zátonyra futott a kisérlet, valószinüuleg azért, mert itt mintha egy kalap alá vettem volna a becenév és a leamortizáló ovodás nyelvhasználat egymás mellett élését - ami a becenév szempontjából közömbös ellenben a nyelv lebutitása szempontjából - szerintem -tragikus.
Még jó, hogy egyéni, nemhivatalos statisztikám szerint az emberi kommunikáció kb 80%-os félreértési eséllyel dolgozik (na jó, magyarok között ez lemehet egészen 50-ig is...), tehát sirógörcsöt nem kaptam - igaz; röhögögörcsöt sem
Örüljünk hogy élünk és hogy pl. Katinka komolyan veszi magát - meg az úszást - s ha nem igy lenne, akkor ő is olyan súlytalan lenne mint ez a "lekomolytalanitott" magyar divat-nyelv.

Amit majd meg szeretnék többször emliteni kenteknek az az, végső soron, a nyelvvel kapcsolatban, hogy egy majdani visszaszerzendő "Aranykor"-t nehéz elképzelni a nyelv visszajavitása nélkül. Tetszik, nem tetszik, hülyegyerek-nyelvvel csak hülyegyerek módjára lehet beszélni, irni, sőt gondolkodni is. Aztán az sem árt, ha tudják kentek, hogy cionék masszivan rájátszanak vagy mondjam, rágyúrnak a nyelv kilúgozására vagy higitására egyre értelmetlenebb szavakkal.
Média mint monopolhelyzet, feleim; egyszerű, mint a pofon(ok) amiket észrevétlenül osztogatnak, nyelvnek, elmének, kultúrának, öntudatnak és minden egyébnek.
Ma olvasom, hogy valaki "negyedjére" is megpróbált valamit (elérni v. valami hasonlót).
Na mostanra már ez bevett szokás kis hazánkban hogy a negyedszerre helyett negyedjére-t használnak a médiában (is), igy ma már ez úgymond közkincs. Csakhogy itt bajok vannak, mert a magyar nyelv logikáját szúrták - ezzel is - hasba, ha még a teljes harakiri várat is magára. Negyedje ugyanis semminek nincs. Negyede van, de az egy egész más dolog. Ugyanigy másodja, harmadja, ötödje stb sincs a magyar nyelvnek illetve semminek azon belül. Mert ha a ra-re ragot leveszed, nem marad értelmes szó, akkor mi történt itt...? ...lebutitás; a nyelv logikájának átirása egy logikátlanabb verzióval/változattal.
Továbbmenve: ha visszafelé tekintem a "régi" rendSZERT, akkor negyedszer, harmadszor, másodszor és előszőr - hibátlan a sor előre-hátra. Vajon igy van-e ez a divatszüleménnyel is? Hát nem nagyon: negyedjére, harmadjára, másodjára, elsejére (??)
Szóval megint kaptunk valamit valakiktől, beszoptuk, ahogy szoktuk (szoptuk), és ugyanúgy fogunk járni vele, mint az egy és oszthatatlan "hello"-val: az új köszönés általánosan elfogadott, teret nyert, csak a nyelv (na meg a hétköznapi érintkezés ) vesztett: a gazdagságból a szegénység felé mozdult el, durván, úgyszólván brutálisan, de persze nem is vettük észre. Ezért hát ne berzenkedjenek legalább kentek, PI-isták ne, ha keepfargo faragni akar (le) valamit ebből a "feltupirozott" de egyre szegényebb nyelvből...inkább segítsen , aki tud, vagy akar, s ne használja (túl gyakran) ezeket a nem-magyar divatszavakat. Őseinknek veretes nyelve is egy fegyver volt , amihez képest a mai könnyűsúlyú változat nemcsak védelmet nem ad, de belülről kezdi ki mindazt, ami (még) magyar lehet(ne) ezen a cion-yenkee - germán-szláv gyarmaton...
238 #14 bivaly
- 2019. July 23. 06:09:20
Keepfargo !

Üdvözlet a fedélzeten ! Mindjárt megyek én is pibe, csak felugrottam, mivel hogy elolvastalak. Teljesen egyetértek Veled ! Szokásomhoz híven, fos ember beszél fos módon !

Mit hangsúlyoztak a világban szétszaladt tudósaink, meg róluk ? Miért jöttek rá, amire rájöttek ? Mert magyarul gondolkodtam, és nem angolul, és nem szlengben, síkagyú pláza idióta módjára ! Bocsika, megyünk osztrákba, puszikállak, kiráy vagy, zsír jó a cucc rajtad, megyünk shoppingolni, mingyá az Örsön vagyok, most szállok ki a metróból, mit vettél ebédre ?
16-17 éves lányok, "figyejj má baszmeg!". És folyamatosan !!!

Te Keepfargó ! Öregem óriási hatással volt rám az írásod. Tudod, az agyamra megy a seggre tolt napszemüveg ( a fej tetejére, kalapra, sapkára, kontyra téve !), de ma megértettem a dolgot. Megfejtettem, hála Neked ! Egy részt, ugye valaki kitalálta, hogy a szemüveg öltöztet !? Más részt azért van a napszemüveg a fej tetején, hogy abba a sötét agyba, még véletlenül se jusson be egy szemernyi fény sem !
Ray Ban ajánlott erre a célra legjobban, ez a "best of" !

A nyelvében tönkre tett nemzet, ennek következtében gondolatilag is korcsosul, és előbb, utóbb szellemileg és erkölcsileg is leépül. Nem baj, ha most sokan (mint rendesen) hülyének tartanak, e miatt a kijelentésem miatt, de könyörgöm, ez tapasztalat, saját tapasztalat. Aki ezt nem látja, vagy nem akarja látni, azokkal meg semmi dolgom. Sem ők nem tartoznak hozzám, sem én nem tartozom hozzájuk.

Üdvözöllek: Bivaly
2 #15 gerry
- 2019. July 23. 07:13:05
Az utolsó két hozzászólással "elsõdjére" 1-etértek.
De azért ne pofozzatok le :D

(...és remélem megérdemlek ezért egy vállveregetést: Sose hordtam napszemüveget! /azért kezdtem három ponttal, mert tudom, hogy és-sel nem kezdõdhet egy mondat - igaz ugyan, hogy ez csak babona, viszont sok a babonás ember/)

Bivaly - az utolsó mondatod eszembe juttatta a DAL-t!: https://youtu.be/PQjNHAKFq7M Csak a szeretet, semmi politika. Most össze(vissza) dobog a szívem.
118 #16 keepfargo
- 2019. July 23. 20:30:57
Na ezért (is) lenne nehéz a honlapot elhagyni, mindig van valaki aki egyetért velem (köszönöm, bivaly, az esett legjobban hogy nem lepődtem meg :)), és tudom hogy rád is számithatok, "jó őreg", a honlapot a te lekesedésed, helyreigazitó üzemmódod (na meg Imre kitartása ) , ,ragasztja össze, újra meg újra ...csak jó itt lenni vagy be-benézegetni, minek tagadnám...…

A nyelvre - utolsó, már ingatag mentsvárunkra - visszatérve (mert erről nem lehet eleget beszélni, irni, agyalni), az a helyzet, hogy a 40 év után, amit távol voltam, csak én tudom pontosan megméricskélni, mennyit is züllött le ez a csodálatos idióma,amelyről John Bowring, angol nyelvtudós - egyebek között - azt irta, hogy aki a magyar nyelv titkát megfejti kozmikus tudásnak fog a birtokába jutni. Ez, ugye feleim, még várat magára.
Ha nem veszitek rossz néven, én szivesen előretolnám a pofámat, és lelkiekben már felajánlottam életemet és véremet (a nyugdíjamat még nem, az kell az "élhetetlen" országban is a megélhetésre,) szóval nem idegen tőlem, hogy egyfajta küldetést lássak a nyelvmentés, visszaszerzés és a belőle újra-épitkezés ügyében, amely ügy a lehető legrosszabbul áll, jelen megfigyeléseim (~nk) szerint.
Na de innen szép nyerni...Ha PI nem adta fel a feladhatatlant, miért éppen én adjam fel? Nekem 71 évesen már csak egy olyan 15 évig kell belefeszülnöm valamibe, ami ráadásul nemcsak közös ügy nemzeti szinten, de egyre több utal arra hogy világszinten lehet és kell is a magyar nyelv dekódolásának, teljes megértésének és a belőle építkezésnek áldozni.

Mert a bölcs herceg is, ugye mit mondott; hogy nem az az elsődleges, mit cselekszünk, vagy miket mondunk, de az, hogy mit (és hogyan) gondolunk. Na, nekem a hibátlan, ősi értelmezéseit még rejtegető anyanyelv az, amivel, amiben és egyáltalán, ami által, gondolkodni tudok, és ez, kedves feleim, bátran ki merem jelenteni a nyelvek óceánjában a kincses sziget, és a nyelvek sivatagában a gazdagon termő oázis. (Négy országban laktam, éveket, a buddhista világ egy része is megnyilt elöttem, voltam Észak-Kelet-Dél-és Nyugat-Európában huzamosabb ideig, mint bárki feltételezhetné fiatal koromból kiindulva. Nyugodtan ki merem jelenteni, hogy még nagy ázsiai kalandjaim (Sri Lanka két hónap, India majdnem ugyanennyi, Vietnám 3,5 év tiz évre elosztva ) is arról győztek meg, hogy olyan lépéselőnyünk van, hála ennek a hihetetlen nyelvnek, amit kutya kötelességünk nemcsak kihasználni, de tanitani, terjeszteni (egyelőre kezdjük itthon, az sem kis feladat), és aki addig él meglátja: "lesz még egyszer ünnep a világon'"
Épülő nyaralóm, odúm, műhelyem terasza és ablakainak java kelet felé néznek - nem véletlenül. Ott találjuk testvéreinket, de magát a felkelő napunkat is. Na és van-e még nyelv, amelyben a "day &sun, a tage & sonne, a paeive& aurinko, vagy a jour& soleil ugyanazt jelenti? Nekünk, hogy jó napunk legyen, elég ha azt mondjuk : jó napot és ez mit is jelent, hát a mi jó napunkat egyidejűleg. Nem véletlenül mondja Molnár V. Józsi bácsi, egyik legnagyobb néptanitónk és néprajzosunk, hogy "nem szép napot kell kivánni (megint ez a fránya Divat';) hanem jó napot", mert mint mondja: a szép az a külső és a jó a tartalom....

Hát igy van ez, és végszónak hadd mondjam azt, hogy meg kell mutassuk magunknak, mire vagyunk képesek: a nyelvvel, a kultúránkkal egy jobb világot kell épiteni, mert, mint mondva vagyon; ez a mostani "megy a levesbe" (persze mi a levest meg szoktuk enni, de ezt nem fogjuk(tudni), ezt lenyomja a torkunkon Földanya, tokkal, vonóval, hogy én is divatos legyek...
238 #17 bivaly
- 2019. July 23. 20:39:12
Gerry !

Már régen eltértünk ( mint szokott !?) a témától, de amit mondtam (írtam), és amit írtál, ide követeli a választ.

Ma vásároltam egy műszaki üzletben. Megszokott hely. Egy korábbról már ismert ( kihagytam volna!), "ember" adta amit rendeltem. Kérdi, hogy mivel fizetek, a számla 830.- Forint. Mondom, komolyan kérdi, ezt kártyával? Igen !!! Mert mi nem szeretjük a készpénzt, csak a kártyát, mert ha befizetjük a bevételt, az pénz, mi a bankkártyásakat szeretjük ! Mondom, én meg nem akarom eltartani a bankárokat ! Erre, ő imádja a bankárokat, meg a bankokat is ! Mert, így van öt háza, és amikor mindenki behúzta a farkát, ő bátor volt, és a bankoknak köszönhetően van öt háza, amit a bérlők fizetnek majd ki !!!
Na kérem, ez az erkölcsi abortusz maradék, egy full Fideszes önkéntes seggnyaló, akinek piros fehér zöldre van festve a segge, meg a töke is, és rá van írva mind a kettőre, hogy nemzeti !!! Ez a gennyes kis fehérje csomó a Fidesz szavazók nagy többségének minta példánya.

Gerry ! Evvel tartozzak én össze ? Magadnál vagy ? A "DAL" pont ezeknek a véglényeknek a semmis kis ótvaros, szar zenéje !!! Nulla muzsika, hitvány lego ! Gyári standardok össze fércelése ! Benne az üresség, a hazugság, a kaparj kurta, az a tiéd, hazudj, játszd el, mutogasd magad, lengesd a zászlót, ordítsd a jelszót, meg leszel jutalmazva !
At orbáni csőcselék legalább annyira undorító, mint akiket köpköd ! Vagy még undorítóbb ?
2 #18 gerry
- 2019. July 24. 04:55:05
bivaly - most ugye viccelsz? Szerinted miért írtam ezt?: "...Csak a szeretet, semmi politika. Most össze(vissza) dobog a szívem."

Magamnál vagyok, csak néha nem értem, miért nem értel'!
238 #19 bivaly
- 2019. July 24. 08:50:14
Gerry !!!!!!!!!!!!

Eljátszottam a hülyét, hogy nem értem, csak hogy le tudjam írni amit leírtam !!! Ne viccel már, csak vicceltem, de azt a cél érdekében komolyan !
Azért jól néznénk ki, ha minimum ennyit feltételeznénk csak egymásról !? Frászt írtam komolyan, de a patkány leírásához szükséges volt !
2 #20 gerry
- 2019. July 24. 09:51:20
Marci boka! (A "köszönöm szépen" régies szkita kiejtéssel amit - szerintem - a franciák késõbb elloptak tõlünk, de mivel nem tudták rendesen kiejteni ezért torzult el Merszíbokú-ra bár ezt a mai napig see tudják rendesen írni csak így: Merci beaucoup).
Ja, igen - a történelmi-kulturális hitelesség kedvéért le kell még írnom, a XVIII.század egy nagy gondolkodóját Marci Kovács Józsefnek hívták /néhol utalást találhatunk személyére az európai történelem ránkhagyott emlékei között, mint "József, aki segít"/ de nem tetszett neki, hogy akiket oktatott azok hálából állandóan a bokáját emlegették az okból, hogy bokája ugyanolyan szép formáju volt mint Anyjának - Kazinczyczy Borbála Rozália - bokája (szinoním szó, jelentése; "amin megakadt a szemünk"), ezért aztán a Marci Boka helyett bevezettette a "Köszönöm szépen"-t és megkért mindenkikt, hogy az anyja bokájára irányuló frivol gondolatokat helyettesítsék ezzel, meg egy fordítottan a kezébe adott borral töltött fraskával, ami érezteti a mamája kecses lászárát (értsd. vádli, boka) tiszteletük jeleként. Az ezt következõ évek során alakult ki a ma is használatos nyújtott nyaku borosflaska és a mellé járó kecses formájú nyújtott borospohár.
Fia - született "Marci István Ferenc" 24 évesen, elhyúnyt édesanyja tiszteletére felvette a Kazinczi nevet (elhagyva a czy ismétlést, tekintve, hogy rá nem volt jellemzõ a czyczy ami a mai nyelvünkben nagyrészt már elvesztette a hova-tartozást érzékeltetõ ZY-bõvítését így maradt a "CICI";) és született magyarosító-tudatára nagy nyelvújítónk Kazinci I. Ferenc. (késöbb a középsõ "I" betüt elhagyta, mert többen az "Idiot" rövidítésének gondolták)
Eztet-e csak azért pöttyentettem ide, hogy lássátok meg saját szemetekkel, a nyelv értékeit ... nem hátrány az sem!

Hozzaszolas küldése

Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.

Értékelés

Csak regisztralt tagok Értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztr?lj.

Még nem értékelték
Generalasi idö: 0.10 masodperc
332,263 egyedi latogato