Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Moszkva: megszûnt az együttmûködés Oroszország és a NATO között

KülföldNa, akkor már csak 30-40 év, vagy nap, esetleg óra és mehet minden tovább, ahogy eddig, csak még jobban. Mind polgári, mind katonai vonalon teljesen megszûnt az együttmûködés Oroszország és a NATO között - jelentette ki Alekszandr Grusko orosz külügyminiszter-helyettes a RIA Novosztyi hírügynökség által hétfõn közölt interjújában.

"A NATO maga vetette el a pozitív napirendet az Oroszországgal fenntartott viszonyban. Ilyen nem létezik. És egyelõre nincs jele annak, hogy a NATO-nál tudnák, hogyan kellene kijönni ebbõl a zsákutcából" - mondta a diplomata, aki korábban Oroszország állandó képviselõje volt az észak-atlanti szövetségnél.

A tárcavezetõ-helyettes abszurdnak minõsítette azt az általa a NATO-nak tulajdonított döntést, miszerint katonai vonalon fel kell függeszteni a meglévõ normális munkakapcsolatokat. Megjegyezte, hogy az európai biztonság nagymértékben függ az Oroszország és a szövetség közötti viszonytól.

Úgy vélekedett, hogy a NATO túl messzire ment az Oroszországgal való konfrontálódásban. Mint mondta, Moszkva és a szövetség viszonya ma a hidegháborúra emlékeztet.

"Ismét lefújták a port a párbeszédrõl és a feltartóztatásról szóló Harmel-doktrínáról. Csakhogy ebben a képletben ma sok a feltartóztatás és kevés a párbeszéd" - nyilatkozott a diplomata.

Rámutatott, hogy a NATO katonai kiadásai tavaly meghaladták az ezer milliárd dollárt, ami több mint 22-szeresen haladták meg a hasonló orosz adatokat. A miniszterhelyettes azt hangoztatta, hogy Moszkva nem kíván költségvetés-növelési versenybe szállni a szövetséggel, és inkább költséghatékony lépésekkel számol.

"Ami a NATO-val való fegyveres konfliktust illeti, nos, minden józan gondolkodó abban bízik, hogy nem történik meg. Ez katasztrófa lenne az egész emberiség számára. Biztos vagyok benne, hogy ezt mind Washingtonban, mind Brüsszelben értik" - mondta.

Grusko úgy vélekedett, hogy a NATO az Oroszországgal való stratégiai együttmûködés létrehozásán keresztül tudna megújulni, amire a lisszaboni NATO-orosz csúcson történt is kísérlet. Meglátása szerint ehhez azonban a szövetségnek le kellene mondania saját "kivételességérõl" és készen kellene állnia a mindkét fél közös érdekét szolgáló kompromisszumra.

A diplomata kifogásolta, hogy a NATO "példátlan aktivitást" tanúsít az orosz határoknál, amit "az orosz agresszió feltartóztatásának" nevez. Emlékeztetett a Kreml részérõl korábbi állásfoglalásra, amely szerint Oroszország nem jelent fenyegetést más országokra, de nem hagyja válasz nélkül az érdekeit veszélyeztetõ lépéseket.

A Harmel-doktrína felidézésével Grusko a hazája kormányfõi tisztségét is betöltõ néhai belga politikusra, Pierre Harmelre (1900-2009) utalt, aki jelentõs szerepet játszott a NATO stratégiai koncepciójának alakításában. Az õ nevéhez fûzõdik az atlanti szövetség feladatairól szóló, 1967 decemberében elfogadott jelentés, amely a közös védelem fejlesztése mellett a Varsói Szerzõdés tagállamaival való diplomáciai párbeszédet javasolta a NATO-nak. A "katonai erõn alapuló dialógus" koncepciója - a Harmel-doktrína - alapozta meg végsõ soron nyugati részrõl az 1975-ös helsinki Európai Biztonsági és Együttmûködési Értekezletet (EBEÉ, az EBESZ elõdje) megrendezését, a Helsinki Záróokmány aláírását.
Link

Hozzászólások

43 #1 stormhu
- 2019-04-15 21:17
Nocsak.....akkor mégis csak meglesz aminek meg kell lennie.....
267 #2 Perle
- 2019-04-15 21:35
Az orvosi hadgyakorlati megvolt a napokban:
https://www.nato....165693.htm
1368 #3 Karpatkanyar
- 2019-04-15 22:30
Amíg a HH diktál, és a NATO-t úgy kezeli, mint a saját magánhadseregét, addig bármilyen meglepiben részünk lehet. Ahogy a Jóisten szándékait sem tudod kifürkészni, úgy a HH-ét sem.
Mindenképp Oroszország harapófogóban van. Egyedül az északisarkon nem tudom, hogy áll a NATO Bázis.
75 #4 talpi
- 2019-04-16 04:50
Ismétlés a tudás atyja, mondják. Viszont, a natóniékat irányítók, folyamatosan, az oroszokat emlegetik," agresziv terjeszkedéssel" vádolva. Érdekes, mégsem azt olvashatjuk-láthatjuk az ismert "igazságot" sugárzó hírek között, hogy" Orosz ország megtámadtam ezt, vagy azt az országot" a demokrácia védelmére hivatkozva.
Furcsa, de pont az ellenkezõje történik. Akkor ki is az agresszív terjeszkedõ.? Netán Vászka seregei vannak mondjuk Mexikó,. vagy bár mely szomszédos ország határain, netán Kanada is beengedte az orosz csapatokat? vagy mi a fene. Mert nálunk nem a migráns a veszély, hanem ez a rengetek " demokrácia" védõ aki, adott alkalommal természetesen a belünket fogja kitaposni, ugye nem kell mondani, hogy nem csak reguláris katonai kontingens van jelen, hanem a zsoldos szárny is, akik ugye, szintén demokratikusan, de irtják a népet a Világ más részein. Érdekes, de valami fekete sólyom vagy mi a retek a nevük, nem furcsa?
1368 #5 Karpatkanyar
- 2019-04-16 05:26
Talpi, bizony az endzsiók a megátalkodott belsõ ellenség. Ugyanazok, akik Szálasiékat felakasztották, s akkor is õk voltak a felszabadítók. Aztán a régi felszabadítókat felcserélték az újakra, akik ugyanazok, és ugyanúgy kitaposnák a belünket, s ha ezt el tudnánk kerülni, akkor fellógatnának, hogy 5 perc gyönyört okozzunk nekik, amint hátrakötözött kézzel rúgkapálunk az istrang végén. Õk tolonganak a kormányrúdnál most is. Helyettünk.
75 #6 talpi
- 2019-04-16 05:36
Kárpát
Sajnos, csak részben adok igazat. Ugyanis az igazi ellenség, mi magunk vagyunk, hiszen, ha tényleg képes volna, tudatosan gondolkodni az ember, akkor itt , baszottul szarul érezné magát, a Jordán parti székel,.
Sajnos, most, pont azért "retteghetnek" itt, mert a nemzet megosztó politika áldozata, szinte mind. Pártoskodik, ahelyett, hogy pártuskodna, családban, jövõben gondolkodna s nem a szomszédját, családtagját jelentgetné fel, hanem összefogna és elõre tekintve, szétverné az önmaga köré kerített falat.
Ha ismerné,-tudná, valós történelmét, ha tisztelné idõsebb családtagjait, ha gyermekeinek-unokáinak, valóban a szebb és nyugodtabb jövõt akarna, sok-sok, ha, pedig, bizony a megoldás ebben rejlik, nem az "ixelésekben", vagy, a karácsonyi, egyszeri ajándékozgatásokban/hitelre/.
Csináljon, minden nap karácsonyi hangulatot a családjában, a szomszédainak a közösségének. Akkor elhiszem, hogy ez a nép a nemzet valóban képes talpra állni.
1368 #7 Karpatkanyar
- 2019-04-16 05:54
Talpi, hiába követeled egy rabtól, hogy szabadember módjára viselkedjen! A baj az, hogy a rabok között már senki sem akad, aki szervezkedni merne a porkolábok ellen!
4 #8 Posta Imre
- 2019-04-16 06:20
Ennek a "hazának" hõsökre van szüksége! Csak a "hõsök" képesek felvenni a harcot a háttérhatalommal és kiharcolni az új világrendet! Hõsök mutatnak példát a zombi tömegeknek, melyek ettõl nem lesznek tovább zombik! A hõsök aztán bevonulnak az antiszemita pan-optikumba és minden a legnagyobb rendben haladhat tovább.
1368 #9 Karpatkanyar
- 2019-04-16 06:39
Az álcázott hõsök meg a Yad Vasembe!
4 #10 Posta Imre
- 2019-04-16 11:38
Kárpát, nincsenek hõsök és gyanítom, hogy nem is voltak. A "legendákat" éltetni kell tovább és utcákat elnevezni és a többi és a többi. Pszicho az egész majomkodás. Hõs az, aki élete árán véd egy magaslatot vagy legyõzi a "perzsákat"...és kiderül, hogy a magaslat még mindig ott van és a per-zsák is, de a zsidók "elleni küzdelem" is pont ilyen. Sumák módon lehetsz csak "hõs", úgy, hogy mások ne is sejtsék!s_reggel
4 #11 Posta Imre
- 2019-04-16 13:44
A hadsereg hatalma is kezd megingani az arab országokban

Mindezidáig a hadsereg vezére könnyûszerrel megszerezhette az elnöki hatalmat a Közel-Keleten – erre a legutóbbi két ékes példa a szudáni és algériai válság és hatalomátvétel. A 21. század azonban egyre inkább azt bizonyítja, hogy az arab katonák már nem a társadalom egyetlen képzett, szervezett és fegyelmezett csoportja.

Az elsõ arab katonai puccs óta, amelyet Husni al-Zaim vezetett Szíriában 1949-ben, a Közel-Kelet politikai intézménye egy katonai táborhoz hasonlít: a tábornokok uralják a politikai, gazdasági és társadalmi struktúrákat – és a hadsereg nevében uralkodnak, nem a népében.

Az arab királyságok bukása segített felgyorsítani a hadsereg felemelkedését, amely ezáltal a polgári uralom modern fenyegetésévé vált. Ez részben Gamal Abden-Nasszer egykori egyiptomi elnök “sara”, ugyanis õ az elsõk között volt, aki katonai vezetõként átvette az országa irányítását, és aki egy olyan hõsként tûnt fel a színen, aki megváltoztathatja egy nemzet útját, egy olyan bajnokként, aki megtestesítheti a hatalom új identitását.

Manapság a közel-keleti katonai vezetõknek legalább keményebben kell dolgozniuk. Az arab országok fiatal nemzedéke ugyanis értelmesen gondolkodik, és ezért megkérdõjelezi, hogy valójában mi is a hadsereg célja az országban. Mindazonáltal ugyanúgy, ahogy az emberek tanulnak elõdeik hibáiból, a hadsereg is újabb és újabb módokat talál a megfélemlítésükre.

Szudánban Omar al-Besír elnök múlt heti elmozdítása után egy átmeneti katonai tanács vette át a hatalmat az országban, Abdel Fattah al-Burhani altábornagy vezetésével. Bár elmondásuk szerint “az új szudáni kormány civilekbõl fog állni”, valamint a katonai tanács tiszteletben tartja majd a nép követeléseit, és csupán a békés társadalmi párbeszédet akarja elõsegíteni, a kitûzött kétéves átmeneti idõszak alatt valójában a hadsereg fogja irányítani az országot....https://kitekinto...f=hirstart
4 #12 Posta Imre
- 2019-04-16 20:00
Putyin újabb országban veti meg a lábát – Salvini nagyon kiakadt

Líbia egyesíti Putyin külpolitikai prioritásait: hozzáférés egy gazdag olaj- és fegyverpiachoz, újabb kötõdés a Földközi-tengerhez és az Európa felé tartó afrikai migránsáradat kontrollálása, ezzel sakkban tartva az EU-t. Róma és Párizs újra egymásnak ugrott Líbia kapcsán. Káncz Csaba jegyzete.
https://privatban...adt-325656
267 #13 Perle
- 2019-04-16 20:22
Hogy féltik az olaszok a líbiai olajat. Eddig megszedhették belõle alaposan magukat. Sõt a libiai mûkincsekbõl is, mert nagy részük olasz gyüjtõkhöz került. Az Unesco nem nagyon ájvékolt miatta.s_nezem
99 #14 MORMOTA1968
- 2019-04-17 07:01
Oké, hogy körbe van kapva Oroszország, meg Kína is részben, de vajon tudják az amcsik, hogy hol vannak most éppen a tengeralattjáróik, vagy hogy õk miket telepítettek a világûrbe mûholdakra, amikrõl az USA nem is tudhat? Ha megtámadják Oroszországot és Kínát, nagyon gyorsan megfog érkezni a válaszcsapás! Ajánlottam egy videót valamelyik cikk alatt, amiben egy Judapesti születésû bennfentes cionista többek között ezt is mondja. "Nem szó szerint idézve!" "Ukrajnában a katonák ukránok, de ha a vezérkara "AMERIKAI" akkor teljesen mindegy, hogy a katonák milyen nemzetiségûek! Nálunk is így van, nem de? Zsidóknak engedelmeskedik minden katona! Tudom, a "parancs" az szent dolog, de ez esetben kicsit "lázadozhatnának" a cion érdekekért beáldozásra ítélt nem amcsi és nem izraeli zsidó katonák! Megint más népek fiait dobják oda áldozati bárányként, õk meg szépen meghúzódnak addig valami biztonságos bunkerban jó távol a harcoktól! Semmi sem változik, továbbra is buta a nép! s_franc
99 #15 MORMOTA1968
- 2019-04-17 07:17
Kedves Talpi! Teljesen igazad van! Sajnos nem az a legrosszabb ellenségünk, akit mi annak gondolnánk, hanem a saját fajtánk filoszemitái, csahosai, akik biztos, hogy nem a jó oldalra állnának, mert már most sem állnak ott! És igen! Pénzért ma már hadseregek is bérelhetõk multimilliárdos magánszemélyek érdekeit megvédendõ! Meddig maradhat még a marhája sötétségben? Mindig, újra és újra eljátszatják a gójjal ugyanazt a szisztémát és mindig beválik! Ó! Értelmes emberiség! Mikor fordulunk már mindannyian jó irányba, hisz az orrunk elõtt van az igazi ellenség, csak el kellene takarítani örökre? Ha nem lenne ennyi seggnyalójuk, kiszolgálójuk, ugye? :( :o
267 #16 Perle
- 2019-04-25 17:39
A nato Oroszország elleni támadásra gyakorol, hogy "megvédje" Norvégiát.
https://www.youtu...Qir1BGe914
75 #17 talpi
- 2019-04-25 19:13
MORMOTA1968
- 2019. április 17. 08:17:57
Mormi, azért ne aggód magad agyon, kezdenek ezek magukhoz térni, mármint a katonák.

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Generálási idő: 1.42 másodperc
3,406,914 egyedi látogató