Bejelentkezés
Virtuális koncentrációs tábor
Sárkány ellen sárkányfû..."virtuális" holokoszthoz virtuális koncláger E-dukál! Képzeld el, ilyen lehetett...volna, vagy volt, mert mi most így "emlékezetkultúrálódunk". Lesznek nem is olyan virtuális kivégzések is...? Hogyan segíthet a virtuális valóság az eltûnt történelmi örökség megõrzésében? Miért alkalmas ez a technológia például az egykori koncentrációs tábor bemutatására?
A bergen-belseni emlékhely ma egy üres tér, nincsenek barakkok, semmi nem maradt a táborból.
Egy kiránduló osztály látogatja a tábort. A rendelkezésükre bocsátott tableteken futó alkalmazás megmutatja, milyen volt ez a hely a második világháború idején.
- Sokat tanultam ma – mondja a Futurisnak egy diák. – Ami itt történt, az borzasztó. Mindenhol tömegsírok, külön teetõ van a gyerekeknek. Meg lehet találni a krematóriumot, ahol az embereket elégették. Borzasztó és félelmetes. Sokat tanultam ma.
- Ez a tablet és a rajta lévõ alkalmazás sokkal jobban motiválja a gyerekeket, mint egy hagyományos idegenvezetés. Jobban behúzza õket – mondja a gyerekeket kísérõ tanár.
- Nagyon nehéz megérteni a hely történelmét, egyszerûen képtelenség felfogni, ezért bármilyen eszköz, ami segít érzelmi viszonyulást kialakítani, óriási segítség lehet – magyarázza az emlékhelynél dolgozó történész, Stephanie Billib.
Az alkalmazást egy európai kutatási projekt keretei között fejlesztették ki. A virtuális és fejlesztett valóságban a nagy adattömegek feldolgozására kifejlesztett szoftveres eszközökben rejlõ lehetõségeket túlélõk emlékeivel kombinálták. A látogatók így interaktív módon helyezhetik történelmi kontextusba a látottakat.
- Új oktatási paradigmát alakítottunk ki a történelemoktatásban, ami
a tanulói aktivitáson alapszik – magyarázza a Pompeu fabra Egyetem pszichológusa, Paul Verschure. – A helyszín nem csak egy hely, hanem olyan katalizátor, amely segít felidézni és rögzíteni a történelmi tudást. és pont erre van szükség. El kell mondanunk ezt a történetet a jövendõ generációknak, a nekik átadott tapasztalatokat történeti tényekre kell alapoznunk.
Térképek, geolokációhoz igazított három dimenziós épületmodellek, virtuális és fejlesztett-valóság, mûvészek és szoftverfejlesztõk által összeillesztett történelmi dokumentumok – mindez együtt adja az alkalmazás erejét.
- A következõ lépés az, hogy valóban az oktatási program részévé tegyük az alkalmazást, hogy beágyazódjon, mint a történelemtanítás eszköze – mondja Sytse Wierenga, a Pomepu Fabra Egyetem interaktív média-szakértõje. – Az a cél, hogy az emlékhely egy újabb eszközzel is meg tudja mutatni a múltat.
Link
A bergen-belseni emlékhely ma egy üres tér, nincsenek barakkok, semmi nem maradt a táborból.
Egy kiránduló osztály látogatja a tábort. A rendelkezésükre bocsátott tableteken futó alkalmazás megmutatja, milyen volt ez a hely a második világháború idején.
- Sokat tanultam ma – mondja a Futurisnak egy diák. – Ami itt történt, az borzasztó. Mindenhol tömegsírok, külön teetõ van a gyerekeknek. Meg lehet találni a krematóriumot, ahol az embereket elégették. Borzasztó és félelmetes. Sokat tanultam ma.
- Ez a tablet és a rajta lévõ alkalmazás sokkal jobban motiválja a gyerekeket, mint egy hagyományos idegenvezetés. Jobban behúzza õket – mondja a gyerekeket kísérõ tanár.
- Nagyon nehéz megérteni a hely történelmét, egyszerûen képtelenség felfogni, ezért bármilyen eszköz, ami segít érzelmi viszonyulást kialakítani, óriási segítség lehet – magyarázza az emlékhelynél dolgozó történész, Stephanie Billib.
Az alkalmazást egy európai kutatási projekt keretei között fejlesztették ki. A virtuális és fejlesztett valóságban a nagy adattömegek feldolgozására kifejlesztett szoftveres eszközökben rejlõ lehetõségeket túlélõk emlékeivel kombinálták. A látogatók így interaktív módon helyezhetik történelmi kontextusba a látottakat.
- Új oktatási paradigmát alakítottunk ki a történelemoktatásban, ami
a tanulói aktivitáson alapszik – magyarázza a Pompeu fabra Egyetem pszichológusa, Paul Verschure. – A helyszín nem csak egy hely, hanem olyan katalizátor, amely segít felidézni és rögzíteni a történelmi tudást. és pont erre van szükség. El kell mondanunk ezt a történetet a jövendõ generációknak, a nekik átadott tapasztalatokat történeti tényekre kell alapoznunk.
Térképek, geolokációhoz igazított három dimenziós épületmodellek, virtuális és fejlesztett-valóság, mûvészek és szoftverfejlesztõk által összeillesztett történelmi dokumentumok – mindez együtt adja az alkalmazás erejét.
- A következõ lépés az, hogy valóban az oktatási program részévé tegyük az alkalmazást, hogy beágyazódjon, mint a történelemtanítás eszköze – mondja Sytse Wierenga, a Pomepu Fabra Egyetem interaktív média-szakértõje. – Az a cél, hogy az emlékhely egy újabb eszközzel is meg tudja mutatni a múltat.
Link
Hozzaszolasok
Hozzaszolas küldése
Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.
- 2016. March 23. 04:16:04